4.jpg

شهردار تبریز به مناسبت عید سعید غدیرخم با نماینده ولی فقیه در استان و تعدادی از سادات شهر تبریز دیدار کرد.

به گزارش آیرال خبر، ایرج شهین باهر ظهر امروز همچون سال های گذشته به دیدار تعدادی از سادات شهر تبریز رفت و این عید بزرگ را به آنان تبریک گفت.

او همچون سال های گذشته دیدارهای عیدانه خود به مناسبت عید غدیر را از منزل پدری نماینده ولی فقیه در استان آغاز کرد. ایرج شهین باهر با حضور در منزل پدری نماینده ولی فقیه در استان با حجت الاسلام آل هاشم دیدار و گفتگو کرد.

شهردار تبریز سپس با حجت الاسلام سید صالح هاشمی، عضو اسبق شورای اسلامی شهر تبریز و مشاور شهردار تبریز در امور روحانیت دیدار و گفتگو کرد.

او در ادامه این دیدارها با حجت الاسلام قاضی طباطبایی فرزند شهید قاضی طباطبایی دیدار کرد. او در این دیدار ضمن تبریک عید سعید غدیرخم در خصوص ویژگی های شهید قاضی طباطبایی نیز با فرزند وی گفتگو کرد.

او همچنین در ادامه این دیدارها با حضور در مسجد شهید مدنی با حجت الاسلام میرتاج الدینی دیدار کرد و این عید سعید را به وی تبریک گفت.

شهردار تبریز در پایان این دیدارها با حضور در هیئت جانثاران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جشن بزرگ این هیئت شرکت کرد.

واقعه غدیر از مهمترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر گرامی اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجه الوداع در ۱۸ ذی‌ الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امام علی(ع) را جانشین خود معرفی کرد. حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میانشان بودند، با امام علی(ع) بیعت کردند.

بر اساس یک سنت قدیمی در این روز شیعیان به دیدار سادات رفته و عید را به آنها تبریک می گویند.

شایان ذکر است در دیدار امروز فریدون بابایی اقدم، عضو شورای شهر تبریز نیز حضور داشت.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.