عزتی

آیرال خبر- معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در حاشیه کنفرانس ملی «شهر دوستدار کودک»، با ویل پارکس نماینده یونیسف در ایران دیدار کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محمد عزتی در این دیدار ضمن تشریح موقعیت و پتانسیل های اجتماعی و کالبدی تبریز در کشور و جایگاه ملی و بین المللی آن، خواستار استفاده از تجارب جهانی یونیسف در حوزه شهرسازی و به خصوص در شهرهای دوستدار کودک شد.

رئیس شورای طرح «شهر دوستدار کودک» در تبریز اظهار داشت: در این طرح اهتمام ما در مناسب سازی و ایجاد فضاهای مناسب برای بروز خلاقیت هر چه بیشتر در کودکان است چرا که کودکان هم شهروندان تبریزی هستند که حق دارند از فضاهای عمومی، پارکها، فضاهایی مناسب برای تفریح و … برخوردار شوند.

عزتی با تاکید بر تلاش این طرح برای رشد خلاقیت کودکان است، افزود: هدف اصلی شهر دوستدار کودک بر این اساس است که با همکاری شهرداری ها و سایر اداره ها مثل بهزیستی و…امکان بروز خلاقیت کودکان را به حداکثر برسانیم.

وی با اشاره به جزئیات طرح «شهر دوستدار کودک» گفت: دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک کمتر از یک ماه گذشته از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و توسط معاون امور عمرانی وزیر کشور ابلاغ شده که با ابلاغ این دستورالعمل‌ها تبریز جزو اولین شهرهایی خواهد بود که در این کارگروه شروع بکار می کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز با اشاره به اهمیت اجرای این طرح، اظهار داشت: هر روز مشکلات زیادی مثل افزایش جمعیت، مشکلات زیست محیطی، آلودگی هوا و … در شهرها رخ می دهد که در این بین سالمندان، معلولان و کودکان قشرهای حساس جوامع شهری هستند.

گفتنی است، نخستین کنفرانس شهرهای دوستدار کودک با هدف همفکری و هم اندیشی جهت اجرا و تدوین آیین نامه و دستورالعمل‌های شهر دوستدار کودک و  با همکاری وزارت کشور، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و با شرکت مدیران و کارشناسان شهری ۲۶ و ۲۷ دی ماه در اصفهان برگزار شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.