آیرال خبر- پس حکم دروغ کجاست؟ مگر در جلسه غیرعلنی از ۴۰ دقیقه معطل شدن در گمرک نگفت؟

به گزارش آیرال خبر، علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی حکم این هیات برای نماینده سراوان را تذکر، درج در پرونده و کسر از حقوق اعلام کرد.

اولین سوالی که به ذهنم رسید این بود که همین؟ درج در پرونده و کسر از حقوق؟ فکر نمی‌کنید کمی در مورد نماینده سراوان خشونت به خرج دادید و ما راضی به این همه سخت‌گیری نبودیم.

عضو هیات رییسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفته است«برای یک نماینده خوشایند نیست که در پرونده وی چنین موردی به لحاظ اهانت، توهین یا حتی درگیری به ثبت برسد.»

راضی به این همه خشونت در مورد آقای نماینده نبودیم

این سخن آقای نماینده نشان می‌دهد حکم درازهی برای توهین و درگیری است. پس حکم دروغ کجاست؟ مگر نه اینکه این نماینده بعدد از انتشار فیلم به ماجرای توهین قومیتی و مذهبی توسط کارمند گمرک اشاره کرد. مگر در جلسه غیرعلنی از ۴۰ دقیقه معطل شدن در گمرک نگفت؟ مگر نگفت به او در این ماجرا ظلم شده است؟ بعد از انتشار فیلم گمرک، مگر مشخص نشد که او زود آمده بود و می‌خواست با ماشین لکسوس وارد گمرک شود؟

نباید مشخص شود که آقای نماینده با چه کسی وارد گمرک شده است؟

ماجرای نماینده سراوان فقط اهانت و درگیری نبود که تنها در مورد آن حکم دادید آنهم چه حکمی! واقعا از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان انتظار می‌رود به تمام ابعاد این ماجرا رسیدگی کند.

مگر نه اینکه امام عسگری فرمود:« جعلت الخبائث کلها فی بیت و جعل مفتاحها الکذب» «تمام پلیدی‌ها در اتاقی قرار داده شده، و کلید آن دروغ است»

مگر نه اینکه خود نمایندگان مجلس بر اساس حرف‌های نماینده سراوان، به سرعت نسبت به این ماجرا واکنش نشان دادند و حتی جلسه غیرعلنی تشکیل دادند و خواستار برخورد با توهین کنندگان به همکارشان شدند. نمایندگان بر اساس حرف‌های آقای درازهی، نسبت به ماجرای گمرک واکنش نشان دادند.

این حکم واقعا از جایگاه مجلس دفاع کرد؟ واکنش مردم به این حکم را در شبکه‌های اجتماعی دیدید؟

اگر کارمند گمرک این رفتار تند را با نماینده مجلس داشت به همین سادگی از آن عبور می‌کردید و با یک درج در پرونده، سر و ته ماجرا را هم می‌آوردید؟ نه این کار را نمی‌کردید. کارمند گمرک به خاطر رفتارش با هزار مدل تنبیه روبرو می‌شد که یکی از آن اخراج بود.

واقعا برخورد نکردن بهتر از اینگونه برخورد کردن بود. اینگونه حکم‌هاست که باعث می‌شود، آقای نماینده بعد از این همه اتفاق در برخورد با یک خبرنگار در مورد حواشی ایجاد شده می‌گوید:« به تو ربطی ندارد، صحبت نکن.»

کاش نمایندگان مجلس دوباره به این ماجرا ورود کنند و اجازه ندهند تنها با یک توبیخ در پرونده و کم شدن حقوق، این داستان به پایان برسد. برخورد اینگونه نمی‌تواند نقطه‌ای پایانی باشد بر نگاه بالا به پایین برخی مسؤولان و نمایندگان به مردم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.