حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: نه تنها از ایران، بلکه از تمامی کشورهای مسلمان، عاشقان امام حسین(ع) در کربلا حضور دارند.

به گزارش آیرال خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در  آذربایجان شرقی که به کربلای معلی مشرف شده است، در گفتگوی تلفنی با رادیو برون مرزی تبریز، حال و هوای زائران حسینی را که امسال زودتر از سال های قبل به زیارت اربعین شتافته اند، برای مخاطبان رادیو برون مرزی تبریز در جمهوری آذربایجان تشریح کرد.

وی از طریق برنامه “آچیق سوز” رادیو برون مرزی تبریز با تاکید بر حضور پرشور زائران جمهوری آذربایجان در زیارت اربعین گفت : امسال زیارت اربعین زودتر از سال های قبل شروع شده است. راهپیمایی اربعین مایه عزت مسلمانان تمامی کشورهاست.  زیارت اربعین هر سال نسبت به سال ماقبل، شکوه و عظمت بیشتری می یابد و مسیرهای راهپیمایی اربعین ، همه ساله جلوه های تازه ای از حضور مردم و جوانان و نخبگان و انسان های باانگیزه را به نمایش می گذارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به دیدار خود با گروه رفوگران تبریزی فرش های حرم امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: انسان در هر گوشه از زیارت کربلا شاهد صحنه های زیبای عشق و اردات و حضور و تلاش عاشقان اهل بیت (ع) است. در صحن عقیله که ساخت آن در مقابل حرم امام حسین (ع) شروع شده است، شمار زیادی از مهندسان و کارگران قرارگاه خاتم الانبیاء از جمله آذری ها در حال تلاش و زحمت کشیدن هستند.

امام جمعه تبریز افزود: ان شاء الله تعداد موکب های خدمت رسان به زائران در سال های آتی افزایش بیشتری خواهد یافت. دشمنان هرقدر هم تلاش کنند نخواهند توانست این عشق را از مردم بگیرند. نه تنها از ایران، بلکه از تمامی کشورهای مسلمان این عاشقان در کربلا حضور دارند.

وی ادامه داد: اخیرا بنیاد حسین اف، سفیر جمهوری آذربایجان در تهران که به تبریز آمده بود و با بنده نیز دیدار کرد، اعلام می کردند حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار نفر از جمهوری آذربایجان به زیارت اربعین مشرف می شوند. امیدواریم که این مسلمانان به راحتی به زیارت امام حسین (ع) مشرف شوند و در مرزهای سه کشور جمهوری آذربایجان و ایران و عراق با آنها خوش رفتاری شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.