گذرهای فرهنگی

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از راه‌اندازی گذرهای فرهنگ و هنر به منظور توسعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری در سطح شهر خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت الاسلام احمد حمیدی در جلسه هماهنگی طرح ایجاد گذر فرهنگ و هنر در محدوده‌های تاریخی تبریز اظهار داشت: این طرح براساس تفاهم‌نامه‌ همکاری میان شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در محدوده‌های تاریخی تبریز اجرا می شود.

او گسترش فعالیت‌های عمومی فرهنگی و رونق گردشگری در تبریز را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: تبریز به عنوان شهری با هویت تاریخی چند هزار ساله، غنی از چنین معابر و گذرهای تاریخی است که می‌توان با برنامه ریزی در زمینه کالبدی و نرم افزاری از ظرفیت آن‌ها برای بیان مفاهیم فرهنگی و هنری بهره جست.

حمیدی یادآور شد: حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه اندازی کسب و کار فرهنگی، پشتیبانی از کارآفرینی و فعالیت های نوآورانه در حوزه فرهنگ و هنر، فراهم آوردن امکانات لازم برای افزایش دسترسی مردم به آثار فرهنگی و هنری، افزایش نشاط اجتماعی، کمک به توسعه پایدار شهری و احیای هویت فرهنگی شهرها از اهداف عمده طرح یاد شده است.

علی مدبر شهردار منطقه ۸ نیز در این جلسه  با اشاره به ضرورت توسعه و ایجاد مکان‌های رفاهی، تجاری، گردشگری و تفریحی در بافت تاریخی فرهنگی تبریز گفت: شهرداری منطقه ۸تمام  تلاش خود را در راستای طرح ایجاد گذر فرهنگی در محدوده‌های تاریخی تبریز بکار خواهد گرفت.

مقرر شد جلسه بعدی طرح ایجاد گذر فرهنگی در محدوده‌های تاریخی تبریز با موضوع بررسی روکارشناسی محل های  مورد توافق برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر به میزبانی شهرداری منطقه ۸ برگزار شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.