معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از راه اندازی سامانه شهروند سپاری در شهرداری منطقه ۹ تبریز خبر داد.
به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محمد عزتی از آغاز خدمات ثبت درخواست و پیگیری غیرحضوری همه مجوزهای شهرسازی به صورت اینترنتی خبرداد و گفت: در راستای سیاست ها و اهداف کلان شهرداری تبریز و همسو با برنامه های دولت الکترونیک، سامانه شهروندسپاری که تمامی درخواستهای شهرسازی را تحت پوشش قرار می دهد، راه اندازی می شود.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز ادامه داد: به همت کارشناسان معاونت شهرسازی و معماری و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تبریز، سامانه شهروند سپاری خدمات شهرسازی به عنوان شیوهای نوین در استفاده از فناوریهای روز که امکان ثبت درخواست غیرحضوری تمامی خدمات حوزه شهرسازی را تحت پوشش قرار می دهد، درشهرداری منطقه ۹ شهرداری تبریز به صورت پایلوت راه اندازی می شود.
وی افزود: این سامانه جهت حذف مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری جهت تشکیل پرونده و یا پیگیری آن بوده و در آن، ثبت درخواست که در روشهای سنتی به وسیلهی کارمندان شهرداری انجام میگرفت، به خود شهروندان سپرده شده است.
عزتی با بیان اینکه همه مالکان میتوانند پس از ثبت نام دراین سامانه، نسبت به ورود اطلاعات کامل مالکیتی و ملکی خود اقدام و زمان بازدید از ملک را تعیین و پیشنهاد کنند، اظهار داشت: دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری جهت ثبت درخواست و پیگیری پرونده نبوده و برای استفاده از آن نیاز به تخصص خاصی نیست.
معاون شهرسازی و معماری ادامه داد: سرویس نرم افزاری سامانه توسط همکاران سازمان فناوری شهرداری تبریز انجام شده و برای راه اندازی آن توسط کارشناسان معاونت شهرسازی و معماری و سازمان در طول ۲ سال اخیر، نسبت به اصلاح و شفاف سازی فرایندها، تعریف چرخه ها، دسترسی های سیستمی، امکان ثبت اطلاعات هویتی و ملکی و بارگذاری مدارک مورد نیاز برای تمامی مجوزهای شهرسازی ساعت ها کار کارشناسی صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: پیش از این نیز معاونت شهرسازی و معماری اقداماتی را در زمینه هوشمندسازی خدمات شهرسازی از جمله «استقرار سیستم یکپارچه شهرسازی»، «آرشیو الکترونیکی بیش از ۱۲ میلون برگ از سوابق شهرسازی شهروندان»، «ایجاد بانک اطلاعاتی نقشه ها و ضوابط مصوب بصورت یکپارچه و مکانیزه و بارگذاری آن در سیستم»، «محاسبات خودکار ضوابط شهرسازی و عوارض»، «راه اندازی سامانه آنلاین گزارشات مرحله ای مهندسین ناظر»، «ثبت و ارسال رای صادره در سیستم جهت استفاده شهروندان و ارسال پیامک رای صادره به مالک به صورت همزمان با جلسه کمیسیون ماده ۱۰۰»، «مشاهده و تصدیق مجوزهای صادره شهرسازی در سامانه خدمات شهروندان» و… شروع کرده و این فرایند همچنان ادامه دارد.