ترافیک

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تبریز از راه اندازی پویش «پیشنهاد من» با هدف احصاء نظر شهروندان در خصوص بحث‌های ترافیکی خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، اصغر آدی‌بیگ در گفتگو با برنامه رادیویی شهریمیز اظهار داشت: هم اکنون این پویش در جاده ائل گلی آغاز شده به طوری که تریبون گذاشته شده و شهروندان می گویند: من اگر در حوزه ترافیک مسئولیتی داشتم چه کاری انجام می دادم؟

آدی‌بیگ افزود: خوشبختانه شهروندان در این زمینه ایده‌های خیلی خوبی می‌دهند و حتی برخی صحبت‌ها می‌شود که شاید من به عنوان مسئول از آن غافل بودم.

او ادامه داد: هم اکنون این پویش آغاز شده و انتظار داریم تبدیل به پویشی سراسری شود چرا که مردم همیشه بهترین پیشنهادها را دارند. مثلا بیشترین پیشنهادی که در این خصوص از سوی شهروندان ارائه شده این بود که « ما سعی می‌کردیم خودرو را کاهش داده و دوچرخه سواری را افزایش دهیم».

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تبریز تصریح کرد: همین موضوع نشان می‌دهد که مردم برای حمل و نقل عمومی و حمل‌ونقل پاک تا چه میزان احترام قائل هستند.

آدی‌بیگ با بیان اینکه در مسائل ترافیکی موضوع فرهنگی مهم‌تر از سایر موارد است، گفت: مدتی است که در فضای مجازی تمام تخلفات و تصادفات رخ داده در سطح شهر را منتشر می‌کنیم. دلیل این اقدام بحث فرهنگی موضوع است که شهروندان متوجه باشند هر گونه بی احتیاطی باعث چه تصادفاتی می‌شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعمال بحث‌های هوشمندسازی در موضوعات ترافیکی، خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته ترافیک را به شکل هوشمند کنترل می ‌کنند و برخورد فیزیکی بین پلیس و انسان یا خودرو با انسان به حداقل می‌رسد. تبریز هم از این قائده مستثنی نیست و در بیشتر نقاط تبریز دوربین‌های نظارت تصویری در تقاطع‌ها و معابر وجود دارد ولی با این حال باید اعتراف کنیم که این تعداد هم کم است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تبریز افزود: طی سه ماهه گذشته حدود ۲۰ دوربین نظارت تصویری افزوده می شود که تا امروز ۱۰ مورد آن نصب شده است. در نقاطی از شهر واقعا می‌بینیم به سیستم پایش تصویری و هوشمند سازی و کنترل ترافیک نیاز است.

آدی‌بیگ یادآور شد: همچنین در روزهای آینده موضوع پارک حاشیه‌ای نیز هوشمند می‌شود تا ارتباط فیزیکی بین پارکبان‌ها و شهروندان حذف شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.