استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: رتبه‌بندی به عنوان یک طرح مطلوب در آموزش و پرورش همچون دانشگاه‌ها باید عوامل اجرایی و اداری را هم شامل شود که در دانشگاه هم همینطور است.

رتبه‌بندی آموزش و پرورش باید عوامل اجرایی و اداری را هم شامل شود/ توزیع سرانه 1.3 میلیون تومانی دانش‌آموزان

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در هر عرصه‌ای که بخواهیم تحول ایجاد شود، باید فنداسیون آموزش و پرورش و نظام و تعلیم و تربیت را جدی بگیریم؛ کارهای زیادی انجام گرفته ولی تا سرمنزل مقصود فاصله زیاد است و باید بیش از اینها تلاش شود.

وی افزود: به دلیل فشارها و تنگناهای موجود یک سری مشکلات جدی وجود دارد؛ برخی از مدیران به لحاظ محدودیت‌های موجود از اولیا مطالبه پول می‌کردند که از بدیهی‌ترین خلاف‌ها به شمار می رود؛ اگر دستگاه تعلیم و تربیت تخلف کند از دیگران چه انتظاری می توان داشت.

پورمحمدی تصریح کرد: لازم است کارهای مردم را با مشارکت مردم انجام دهیم، اما مجبور کردن اولیا دانش آموزان به پرداخت پول هنگام ثبت نام به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: سرمایه گذاری در آموزش هزینه نیست چرا که محصول آن انسان‌های تعلیم یافته و متخصص است که جامعه را اداره خواهند کرد؛ باید در استان توجه ما بیش از پیش معطوف امر آموزش و پرورش شود.

وی ابراز داشت: تنگناهای زیادی در کشور وجود دارد؛ یکی از جدی‌ترین بحث‌ها تامین منابع مالی است که برای این امر حتما باید مشارکت مردم را جلب کنیم و انجمن اولیا و مربیان را جدی بگیریم.

این مسوول ادامه داد: از خیرین مدرسه‌ساز بخواهیم به امر مدرسه یاری و برطرف کردن مسائل و مشکلات مالی مدارس موجود نیز توجه کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: از بابت سهمیه سرانه دانش‌آموزی امسال یک میلیون و 300 هزار تومان توسط وزارت آموزش و پرورش توزیع می شود که خبر نسبتا خوبی است.

وی تاکید کرد: علم و آموزش ما باید در جامعه نسبت به اصلاح نگرش‌ها و رفتارها موثر باشد هرچند ما در یک جنگ نابرابر قرار داریم و مقابل شبیخون‌های همه جانبه استکبار قرار گرفته ایم.

محمدی گفت: رتبه‌بندی به عنوان یک طرح مطلوب در آموزش و پرورش همچون دانشگاه‌ها باید  عوامل اجرایی و اداری را هم شامل شود که در دانشگاه هم همینطور است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.