مراسم گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد

شهردار تبریز به مناسبت روز خبرنگار میزبان طیف وسیعی از اهالی رسانه بود؛ در میان آنان از پیشکسوتان گرفته تا جوانانی که به تازگی به این عرصه ورود کرده اند، حضور داشتند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در این مراسم از خبرنگاران و اهالی رسانه خواست که از مجموعه مدیریت شهری انتقاد کنند. او معتقد است بسیاری از مشکلات و کاستی ها با نقدهای خبرنگاران برطرف می شود.

خبرنگاران از رویکرد تعاملی شهرداری تبریز با رسانه ها ابراز خوشنودی می کنند. بسیاری معتقدند اینکه مدیران شهری انتقادات خبرنگاران را می پذیرند، عاملی برای افزایش آزادی بیان در این حوزه است.

فائزه زنجانی، خبرنگار خبرگزاری مهر می گوید: عموما انتظار رسانه ها از مسئولین عدم واکنش منفی به نقد است که در مجموعه شهرداری واکنش منفی به نقدها صورت نگرفته است.

اگر نیمی از وظایف خبرنگاران بیان کاستی ها و انتقاد از مشکلات است، انتقال عملکرد مجموعه های مختلف از جمله مدیریت شهری به عموم مردم، وظیفه مهم دیگری است که بر دوش آنان قرار گرفته است.

وجود منبعی موثق و رسمی برای اعلام اخبار شهرداری تبریز از جمله مطالبات همیشگی خبرنگاران است. حبیب چرندانی، خبرنگار پیشکسوت تبریزی پایگاه اطلاع رسانی «شهریار» را این منبع موثق معرفی می کند.

او می گوید: خوشبختانه شهرداری رسانه ای به نام شهریار نیوز دارد که اکثر رسانه ها از آن به عنوان مرجع استفاده می کنند که بسیار ارزشمند است.

احد نقش شور، از خبرنگاران حوزه شهری هم با این موضوع موافق است. او توضیح می دهد: حساسیت شهرداری تبریز برای ایجاد ارتباط با رسانه ها باعث شده تا امروز خروجی رسانه های شهرداری به عنوان خوراک خبری رسانه های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

البته او معتقد است دانش محوری، مهم ترین عاملی است که ارتباط مجموعه مدیریت شهری و رسانه ها را افزایش بدهد.

مهرداد خوشکار مقدم، فعال رسانه ای هم خبرنگاران را بهترین واسطه بین مدیران و اقشار مختلف مردم می داند. خبرنگاران با انجام صحیح رسالت خود، دو دسته مدیران و مردم را به همدیگر نزدیک تر می کنند و همین موضوع عاملی برای توسعه یافتگی است.

خوشکار مقدم می گوید: شهرداری به عنوان بزرگترین نهاد اجتماعی و رسانه ها به عنوان رابط بین شهروندان و شهرداری ها هستند و خواسته های دو طرف را به یکدیگر منتقل می کنند. در دوره اخیر شاهد ارتباط مناسب این دو با یکدیگر هستیم.

احمد بادیران، خبرنگار پیشکسوت و مدیرمسئول روزنامه فجر آذربایجان هم این موضوع را تایید می کند و می افزاید: ارتباط و تعامل بین رسانه ها و شهرداری هر قدر بیشتر باشد شاهد همراهی بیشتر مردم با مدیریت شهری خواهیم بود.

برخی از اهالی رسانه نیز با اینکه معتقدند در مدت اخیر تعامل شهرداری تبریز با رسانه ها خوب بوده است، اما معتقدند هیچ سقفی برای این تعامل نمی توان متصور شد.

برای مثال رباب تیموری، سرپرست خبرگزاری ایسنا در آذربایجان شرقی می گوید: شهرداری تبریز ارتباط خوبی با رسانه ها دارد اما این ارتباط می تواند بهتر و بیش تر شود. هدف خبرنگاران و مدیران، حل مشکلات و کاستی های این شهر است و ارتباط بین این دو هرچه قدر افزایش یابد، شاهد اتفاقاتی خوب خواهیم بود.

محمدحسن علملو، خبرنگار پیشکسوت دیگر تبریزی هم تاکید می کند: هر چقدر ارتباط شهرداری ها و رسانه ها با یکدیگر بیشتر باشد، به آبادانی شهر کمک می کند. امیدوارم ارتباط دو طرف با یکدیگر در آینده افزایش یابد.

اما اخلاق چیزی است که در عرصه خبرنگاری و رسانه شاید چندین برابر بیش تر از حرفه ای گری و دانش اهمیت داشته باشد. این اخلاق است که باعث می شود یک خبرنگار بتواند منافع شهر خود را بر منافع شخصی اش ترجیح بدهد و آبادانی را به همشهریان خود به ارمغان بیاورد.

خالد اروجعلی، گوینده و گزارشگر پیشکسوت تلوزیون توصیه می کند: شهردار شدن مسئولیت مهمی است و در قبال آن شهروند شدن هم از اهمیت بالایی برخوردار است. معتقدم هم رسانه ها باید احترام شهردار را حفظ کنند و شهردار هم باید احترام رسانه ها را حفظ کند. این یک اقدام مهم برای توسعه یافتگی شهر است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.