اسحقی

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به اینکه مناسب سازی محیط شهری نباید صرفا مختص به ایجاد یک پیاده راه شود، گفت: باید ساختار مناسب آن از لحاظ زیبایی و رعایت استانداردها نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محمد حسین اسحقی در جلسه کمیته بهسازی و مناسب سازی معابر که با محوریت بررسی و تحلیل اقدامات انجام یافته و برنامه‌ریزی برای نیمه دوم سال جاری برگزار شد، اظهار داشت: مناسب سازی محیط شهری تنها مختص معلولان جامعه نیست و طبق استاندردهای این حوزه بهبود فضای شهری باید برای تمامی گروه های سنی و قشرهای آسیب پذیر با توجه به شرایط آن ها تعریف شود و در این صورت است که کیفیت زندگی مردم نیز بصورت عام افزایش می یابد.

اسحقی افزود:  ایجاد پارک‌های محله‌ای و آسفالت ریزی محلات نیز از جمله اقدامات مهمی است که به عنوان پروژه های اثر گذار در بهبود فضای شهری موثر خواهد بود.

او ادامه داد: پارک‌های محله ای به عنوان محل تنفس شهر به ویژه در بافت‌های  پر جمعیت، محل بازی و ورزش برای کودکان و نوجوانان و محل تفریح برای اقشار مختلف دارای اهمیتی فوق العاده هستند.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز خاطرنشان کرد: موضوع آسفالت نیز در دو بخش تولید و پخش و اجرا مطرح می شود که در هر دو بخش نیاز به  تسریع می باشد که در فرصت باقی مانده در فصل کاری سال جاری تمامی مسیرهایی که نیازبه آسفالت ریزی و یا ترمیم آسفالت دارند اجرا شده و به اتمام برسد.

اسحقی همچنین اجرای پروژه های سرویس های بهداشتی و آسفالت معابر شهری را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: اجرای چنین پروژه هایی موجب بازتاب بسیار خوب و رضایت شهروندان و گردشگران خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود توجه معاونین عمرانی و مسئولین بهسازی مناطق را به بخش زیرساخت ها و مبلمان شهری فراخواند و بر اولویت قرار دادن اجرای پروژه های زیرساختی، پوشش روی جوب‌ها، نرده گذاری زیر پل ها، افزایش فضاهای عمومی، توجه به ایجاد مبلمان شهری استاندارد و زدودن نازیبایی ها و جمع آوری کیوسک‌هایی که در مسیر های پرتردد قرار دارند و به علت جای گذاری در مکان نامناسب موجب ایجاد خطر در معابر اصلی سطح شهر است تاکید کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.