آیرال خبر_ قیمت محصولات یک شبه افزایش می‌یابد و هیچکس واکنشی نمی‌دهد تا اینکه بعد از چند روز همه با آن قیمت کنار می‌آیند و هیچ نمی‌گویند.

به گزارشآیرال خبر، چندی است قیمت برخی محصولات مصرفی همچون نرخ خودرو، طلا و سکه، شیر و دخانیات و … افزایش یافته است و با وجود اعتراضات مردمی و انتقادات اهالی رسانه از نابسامانی‌های موجود، گوش هیچ‌یک از مسئولان شنوا نبوده است!

دبیر ستاد تنظیم بازار استان آذربایجان‌شرقی طی گفت‌وگویی سازمان صنعت و تجارت را مسئول کنترل بازار خطاب کرده و صراحتاً گفته است گرانی به وجود آمده ناشی از پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه نیست و به‌اندازه کافی مایحتاج مورد نیاز مردم موجود است.

از سویی دیگر قیمت شیر ارسالی به کارخانجات تولید محصولات لبنی با افزایشی روبرو نشده و آنان در ازای تامین ماده اولیه مورد نیاز خود پول اضافی پرداخت نمی‌کنند اما در طول سه ماهه‌ی اخیر برخی شرکت‌های نامدار چندین مرتبه قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

آنچه که مسلم است افزایش قیمت‌ها بر اساس مجوز مکتوب مسئولان رخ نداده اما عدم نظارت آنان موجب گردیده تا عده‌ای در تب و تاب ارزی به فکر سود بیشتر باشند و از فضای به وجود آمده نهایت سوءاستفاده را نمایند.

و همین بی‌توجهی مسئولان و عدم جسارت‌شان در مواجهه با گرانی‌ها دلیلی بر ایجاد اپیدمی گرانی کالا گردیده است تا تولیدکنندگان سکوتِ دولت را چراغ سبزی برای فشار مضاعف بر ملت تلقی کنند.

علی‌ایحال شاهد یک رهاشدگی در بازار هستیم و چنانچه به‌جای تحریم خرید خودرو، طلا و دلار، محصولات افزایش قیمت یافته در روزهای اخیر تحریم می‌شد، شاید کمپین نتیجه می‌داد و عده‌ای بدون آنکه ضرری کنند، مجبور به بازگرداندن قیمت‌ها به حال اول می‌شدند.
بی شک مردم باید خودشان دست به کار شوند و با تحریم خرید کالاهای گران شده، افسار این تورم سر به فلک کشیده را مهار کنند وگرنه هیچ امیدی به این دولت تدبیر و امید نمی رود!

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.