روزانه ۳۰ تا ۳۱ هزار پارک خودرو در تبریز ثبت می‌شود

مدیرعامل شرکت سامانه آذرپارک گفت: روزانه ۳۰ تا ۳۱ هزار پارک خودرو در تبریز از سوی پارکبانان ثبت می‌شود.

به گزارش آیرال خبر، علیرضا میدانی، روز سه شنبه به مناسبت سالروز حمل و نقل عمومی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این شهر ۴ هزار و ۴۰۰ جایگاه پارکبان وجود دارد و ۲۰۰ پارکبان نیز به صورت تمام شیفت یا ۲ شیفته در ارایه خدمات به شهروندان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه مجوز اجرای مدیریت پارک حاشیه ای در سطح کشور اواخر دهه ۸۰ از سوی هیات دولت به وزارت کشور ابلاغ شد، اظهار داشت: کاهش تقاضای سفر درون شهری و ایجاد درآمد برای شهرداری به منظور احداث پارکینگ از اهداف اجرای طرح پارک حاشیه ای است.

مدیرعامل شرکت سامانه آذرپارک گفت: این شرکت در راستای مدیریت کنترل هوشمند پارک حاشیه ای شهر در سال ۹۶ پس از اجرای طرح مطالعاتی تاسیس و پس از اجرای آزمایشی آن در سال ۹۷، عملیات اجرایی آن به صورت رسمی پس از انعقاد قرارداد ۵ ساله با شهرداری تبریز در مرداد سال ۹۸ با هدف توزیع عادلانه پارک خودرو بین شهروندان آغاز شد.

میدانی، با بیان اینکه این شرکت عضو شرکت های دانش بنیان در موضوع پارک حاشیه ای است، ادامه داد: درآمد ماهانه این شرکت ماهانه ۸۴۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان است که ۳۵ درصد از درآمد حاصل از اجرای این طرح به حساب شهرداری تبریز واریز و بقیه درآمد صرف بیمه پارکبانان، کارهای اجرایی و سایر امورات شرکت می شود.

وی یادآوری کرد: از درآمد ماهانه این شرکت ماهانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان حقوق پارکبانان و کارگران بوده و ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان نیز حق بیمه آنان است که از طریق این شرکت پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت سامانه آذرپارک با بیان اینکه برای هر پلاک خودرو نیم ساعت اول پارک در جایگاه پارک حاشیه ای در هر روز رایگان است، گفت: در ماه های اول ۱۰ تا ۱۵ هزار ثبت خودرو زیر نیم ساعت در پارک های حاشیه ای ثبت شد و هم اکنون ۴۰ درصد از ۳۰ تا ۳۵ هزار ثبت پارک حاشیه ای زیر نیم ساعت بوده بنابراین هزینه ای از آنان دریافت نمی شود.

میدانی، با بیان اینکه در سیستم این سامانه ساعت ۲۱ هر روز به صورت اتوماتیک برای تمامی خودروها زمان خروج ثبت می شود، افزود: هزینه توقف یک ساعته در پارک خودرو یک هزار و ۳۱۰ تومان بوده که این رقم طبق مصوبه سال ۹۶ از رانندگان کسر می شود و تاکنون افزایشی نیز در آن صورت نگرفته است و در صورت نصب اپلیکیشن این سامانه در گوشی همراه و ثبت پارک خودرو از طریق آن هزینه توقف یک ساعته به حدود ۹۹۰ تومان کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه سامانه آذرپارک مردم محور و براساس رعایت حقوق شهروندی طراحی شده است، اظهار داشت: در این طرح پارکبانان با شرکت در کلاس های تئوری و عملی دوره های مختلف جامعه شناسی و روانشناسی، رعایت حقوق شهروندی، احترام به حقوق مردم و دوره های فنی را فرا می گیرند.

میدانی، ادامه داد: به زودی سامانه آذرواش ( کارواش سیار) نیز در این طرح راه اندازی می شود و علاقه مندان می توانند از طریق قبول خدمات ارزش افزوده از این خدمات استفاده کنند و خودرو آنان با استفاده از مواد نانو بخارشو می شود و در این طرح هیچ گونه آلودگی محیطی برای شهر ایجاد نمی شود.

وی یادآوری کرد: تلاش می شود تا پایان امسال در یک شهرستان و یک کلانشهر دیگر نیز سامانه آذرپارک اجرا شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.