به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران طی تذکراتی از مدیرکل ایثارگران شهرداری تهران تقدیر و تشکر کرد که در دوره خدمت خود خدمات مناسبی را برای ایثارگران شهرداری و خانواده‌های این بزرگواران ارائه کرده است.

طلایی در تذکری دیگر به ضرورت توجه بیشتر به کارت‌های منزلت پرداخت و تاکید کرد: برخی کارت‌های منزلت ظاهرا از اول مهر شارژ نشده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت هزینه مترو تاکید کرد که این افزایش قیمت باید در میزان مبلغ شارژ کارت‌های منزلت نیز اعمال و افزایش پیدا کند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه به موضوع دفن برخی از شهدای گمنام در مناطق تهران اشاره کرد و در این خصوص گفت: در برخی استان‌ها و مناطق تهران شهدای والامقام و گمنام را دفن کرده‌ایم که این یادمان‌ها توسط هیئت امنا اداره می‌شود. با توجه به اینکه این هیئت امنا دارای بودجه نیست، خوب است شهرداری تدبیری بیندیشد که برای این مزارها المان‌های ثابتی طراحی شود تا منشأ ترویج فرهنگی مناسبی شود.

طلایی در تذکری دیگر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز مبارزه با استکبار در خصوص برخی کتاب‌هایی که معرفی شده تصریح کرد: از مدیران فرهنگی شهرداری خواستارم که این کتاب‌ها تهیه شده و در کتابخانه‌ها منتشر شود تا مورد مطالعه جوانان قرار گیرد.

وی همچنین در تذکری دیگر گفت: در خیابان اسکندری تهران راسته‌ای در حال تبدیل به فروشگاه‌های لباس‌فروشی دسته دوم می‌باشد که معلوم نیست این لباس‌ها از چه منابعی تامین می‌شود و نیازمند برخورد مناسب و جدی می‌باشد.

عضو شورای شهر تهران در آخرین تذکر خود به مشکلات مردم روستای پس قلعه پرداخت و خاطرنشان کرد: این روستاها در محدوده شهرداری منطقه یک است؛ هفته قبل با بارندگی‌های ایجاد شده در این روستاها شاهد وضع اسفباری بوده‌ایم.

طلایی با اشاره به اینکه برخی اقلام موردنیاز این روستا توسط چهارپایان به این روستا منتقل می‌شود و شرایط نامناسب موجب سقوط این چهارپایان می‌شود، افزود: مردم این روستا راه ندارند، نانوایی ندارند و حتی در این روستاها افرادی دنبال کوپن نفت می‌گردند، اگرچه این مشکلات الزاما مربوط به شهرداری نیست اما ضروری است در این خصوص بررسی و اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش تسنیم، احمد حکیمی‌پور عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در تذکری با اشاره به گزارش شهردار تهران در روز سه‌شنبه هفته گذشته در خصوص واگذاری املاک شهرداری خطاب به رئیس شورا گفت: لطف کنید گزارش شهردار که روز سه‌شنبه گذشته به اعضا اهدا کردند کتبا به اعضای شورای شهر ارائه شود تا قابل بررسی باشد.

وی  افزود: هر مسئولی طبق وظیفه خود عمل می‌کند و ما براساس وظیفه خود موظفیم موضوع را پیگیری کنیم.

حکیمی‌پور در خصوص اعلام تصویب تفریغ بودجه سال 93 شهرداری تهران گفت: اینکه اعلام شد این تفریغ بودجه تصویب شده است اما قرار شد اصلاحاتی هم انجام شود و باید اینگونه مطرح می‌شد که ما در خصوص تفریغ دلنگرانی‌هایی داشتیم که باید رفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری جداگانه به موضوع سرای دلگشا اشاره کرد و گفت: در 27 اسفند 92 تذکری دادم در خصوص سرای دلگشا که حریم کاخ گلستان را تهدید می‌کند. ظاهرا ارتفاع رعایت نشده و باید ارتفاع بیش از حد آن قلع شود، ضرورت دارد این موضوع رسیدگی شود تا اینگونه نشود که یونسکو این کاخ را از ثبت جهانی خارج کند.

انتهای پیام/

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.