حسن زاده

آیرال خبر- مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز راه اندازی خانه‌ها و سراهای محله در تبریز را گامی در راستای اجرای برنامه‌های محله محور مطابق با سلیقه و خواست شهروندان عنوان کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از  شهریار، محمدحسین حسن‌زاده در گفتگو با برنامه رادیویی شهریمیز با بیان این مطلب اظهار داشت: چند دهه گذشته مدیریت تنها توسط دولت بود یعنی دستگاههای دولتی معمولا برنامه‌ریزی کرده و در نهایت عملکرد خود را گزارش می‌کردند.

حسن‌زاده افزود: طی سال‌های اخیر رویکرد دستگاههای اجرایی متفاوت شده و برنامه ریزی‌ها مردم محور و مشارکت محور شده است.

وی ادامه داد: امروزه مدیریت جامعه توسط بخش‌های مختلف انجام می‌شود و نهادهای عمومی مثل شهرداری و نهادهای غیر دولتی مثل سازمان‌های مردم نهاد و ان جی او ها و خود مردم نیز در تصمیم گیری ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه تمامی دستگاههای دولتی مکلف هستند کار با مردم و امور مشارکتی را در دستور کار قرار دهند، اظهار داشت:مثلا دانشگاه علوم پزشکی به دنبال راه اندازی مکان هایی بود که امر سلامت را در محلات پیگیری کنند و یا نیروی انتظامی به دنبال افرادی است که امنیت را در محلات توسط مردم تامین شود، بهزیستی، کمیته امداد و… نیز هر یک در پی چنین اقداماتی هستند.

حسن‌زاده با تاکید بر لزوم حضور دستگاههای اجرایی در محلات و مناطق مختلف، تصریح کرد: هم اکنون دستگاههایی با عناوین مختلف در محلات حضور دارند و برنامه هایی برای نقش آفرینی دارند و در این بین شهرداری تبریز برای ایجاد این انسجام با همکاری دستگاههای حاکمیتی، به دنبال این است که با وحدت رویه وارد محلات مختلف شود.

وی تاکید کرد:در طرح خانه محله‌ها برنامههای محله توسط خود مردم و شورای محله در قالبی واحد و بدون رقابت و تهدید یکدیگر انجام می شود.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: در طرح‌های بازآفرینی شهری مدیریت اجتماعی و مشارکتی اولویت کالبد فیزیکی آن مناطق است.

وی یادآور شد: ممکن است پروژه‌های مختلف عمرانی با هزینه کلان اجرا کنیم ولی آن پروژه‌ها مطابق خواست مردم نیست. خواسته های مردم موارد کوچکی بوده که ممکن است مدیران متوجه آن نباشند و در موارد در سراهای محله رصد شود.

حسن‌زاده با بیان اینکه نمی‌توان نسخه واحدی برای تمام محلات نوشته و برای شهرداری ابلاغ کرد، گفت: مثلا در محله‌ای تامین امنیت، روشنایی و دسترسی به شریان های اصلی شهر در اولویت است و در محله‌ای دیگر تنها اصالت محله و اصالت برای شهروندان آن محله اهمیت دارد که باید نسبت به هر محله از نیازسنجی صورت گیرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.