زلزله هیچ آسیبی به سدهای بزرگ آذربایجان‌شرقی وارد نکرده است

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در پی وقوع زلزله جمعه گذشته و پس لرزه‌های آن در استان و طبق بررسی‌های اولیه هیچ‌گونه آسیب و خسارتی به سدهای بزرگ وارد نشده است.

به گزارش آیرال خبر، یوسف غفارزاده، افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله در شهرستان های میانه و سراب، گروهی از کارشناسان شرکت در قالب کمیته پایداری سدها به محل وقوع حادثه اعزام و پس از بررسی اولیه سدها و تأسیسات آبی اطمینان حاصل کردند که هیچ خسارتی به سدهای بزرگ واقع در شهرستان میانه اعم از سد آیدوغموش، سد شهریار و سد گرمی چای وارد نشده است.

وی اظهار داشت: با توجه به وجود تعداد زیادی سد کوچک و متوسط در محدوده شهرستان میانه، کارشناسان شرکت آب منطقه ای در حال بررسی های بیشتر در این خصوص هستند و در صورتی که آسیبی به آنها وارد شده باشد، متعاقباً اعلام خواهد شد.

غفارزاده اضافه کرد: گروه دیگری مرکب از مدیران و کارشناسان مدیریت بحران صنعت آب و برق استان شامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی، آب و فاضلاب شهری و روستائی و توزیع برق آذربایجان شرقی نیز در محل وقوع زلزله حضور یافته و اقدامات لازم را پس از بررسی های اولیه انجام دادند.

وی گفت: گزارش هر یک از شرکت های یاد شده به تفکیک آماده و به مراجع ذیربط شامل وزارت نیرو، شرکت مادر تخصصی و مراجع استانی ارسال شده است.

آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر ۷۰ سد کوچک، متوسط و بزرگ از نوع سنگی، سنگ ریزه ای، خاکی، خاکی غیرهمگن، هسته رسی، جزو استان های نخست ایران در حوزه سدسازی است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.