سرویس مدارس

سرویس های مدارس در سال تحصیلی جدید در قالب سامانه “سپند” ثبت نام و ساماندهی می شوند.

به گزارش آیرال خبر، محمدحسین اکبرنژاد مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز امروز در گفتگو با خبرنگار شهریار با اعلام خبر فوق، گفت: بر اساس توافق وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش، سامانه سپند امسال در کل کشور راه اندازی می شود و طبق آن هم شرکت ها و رانندگان سرویس مدارس در این سیستم ثبت نام و پس از بررسی توسط سازمان تاکسیرانی تائید صلاحیت می شوند.

وی ادامه داد: فعالیت های سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از طریق سامانه سپند انجام می شود و سازمان تاکسیرانی در کلانشهرها متولی این سامانه هستند.

اکبرنژاد بررسی صلاحیت رانندگان سرویس مدارس و وضعیت فنی خودروهای سرویس را از ویژگی های سامانه سپند دانست و گفت: با هماهنگی اتحادیه تاکسیرانی کشور، تاکنون ۱۹ شرکت توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز تائید شده و وضعیت ۲۸ شرکت نیز دست بررسی است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز با بیان اینکه ۶۱۱ راننده در سامانه سپند ثبت نام کرده اند، اظهار کرد: ثبت نام رانندگان سرویس مدارس از طریق دفاتر پیشخوان دولت انجام می گیرد و هر شرکت برای مدارس تعدادی راننده معرفی می کند که تائید نهایی آن توسط سازمان تاکسیرانی انجام می شود و برای هر خودرو برچسب مخصوص تعلق می گیرد.

وی اپلیکیشن سامانه سپند را از دیگر خدمات این سامانه عنوان کرد و افزود: اولیای دانش آموزان می توانند با استفاده از این اپلیکیشن از محل و تردد خودروی سرویس فرزند خود مطلع شوند.

سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ توسط سازمان تاکسیرانی کلانشهرها و شهرداری های سراسر کشور اجرا می شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.