میدان شهید بهشتی

در راستای ساماندهی میدان شهید بهشتی طی یک سال اخیر اقدامات قابل توجهی توسط منطقه تاریخی فرهنگی تبریز انجام یافته است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، میدان شهید بهشتی تبریز یکی از میادین شهری مهم تبریز است که در قالب یک پروژه طراحی شهری و با هدف ایجاد یک فضای شهری موفق تعریف و احداث شده است.

طی یک سال اخیر، اقدامات مقتضی برای ساماندهی و مرمت قسمت‌های تخریب شده این میدان انجام گرفته است.

تملک و تخریب مغازه‌های باقی مانده در مجاورت مسجد تاریخی کریم خان و آغاز محوطه‌سازی حریم مسجد کریم خان جهت ساماندهی این مسجد تاریخی و تبدیل این مسجد به مکان گردشگری از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص است.

آغاز عملیات احداث ورودی‌های ایستگاه مترو شهید بهشتی و آماده سازی پروژه جهت روسازی و نماکاری بیرونی ایستگاه با همکاری سازمان قطارشهری تبریز، دال گذاری و کانال کشی دور میدان جهت هدایت آبهای سطحی، آسفالت ریزی و لکه گیری آسفالت در میدان شهید بهشتی و اصلاح سنگفرش‌های شکسته داخل میدان از دیگر اقدامات انجام یافته حهت ساماندهی میدان شهید بهشتی به شمار می‌رود.

همچنین اقداماتی نیز در خصوص فضای سبز این میدان انجام شده که از جمله آنها می‌توان به مسطح‌سازی ضلع شمالی میدان بهشتی جهت ایجاد فضای سبز به وسعت ۱۳۰۰ متر مربع و کاشت انواع گونه‌های گیاهی در باغچه های داخلی میدان به همراه کاشت درخت در دور میدان شهید بهشتی اشاره کرد.

واگذاری غرفه های خدماتی داخل میدان شهید بهشتی به بخش خصوصی و ایجاد واحدهای پذیرایی متنوع جهت گردشگرپذیر کردن قسمت سنگفرش میدان شهید بهشتی، کاهش ارتفاع پست برق واقع در پشت مسجد کریم خان جهت رفع آلودگی بصری ایجاد شده، کفسازی قسمت‌های ناقص سنگفرش دور میدان و ترمیم جداول شکسته دور این میدان از دیگر این اقدامات است.

شهرداری منطقه ۸ تبریز با برنامه ریزی مدون تلاش دارد تا با اتمام عملیات عمرانی مترو و سایر پروژه‌های زیرسازی در حال اجرای میدان، عملیات تکمیلی و ساماندهی اساسی میدان بهشتی را طی ماه‌های آتی اجرایی کرده و این میدان را به زیباترین میدان شهری کشور تبدیل کند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.