رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که سد معبر یکی از اصلی‌ترین مشکلات پاساژهای شهر تبریز است، گفت: این موضوع در تمامی پاساژها مطرح است و باید چاره‌ای برای رفع آن اندیشید.
به گزارش آیرال خبر، فریدون بابایی‌اقدم در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان این‌که بازار امت تبریز مشکل سازه‌ای دارد، گفت: در این مورد آتش نشانان نمی‌توانند اقدامی انجام دهند، مشکلات سازه‌ای این پاساژ باید در اسرع وقت توسط مهندسان رفع شود در غیر اینصورت در صورت وقوع آتش سوزی دچار خسارات غیرقابل جبران خواهیم شد.
وی با اشاره به بحث مراقبت و نگهداری بازار از آتش سوزی، گفت: متولیان امر باید در جهت مراقبت و ایمنی بازار اقدام کنند، در آتش سوزی اخیر بازار زمانی که به یکی از مسئولان در خصوص ایمن سازی پاساژها پیامک فرستادم، عنوان کرد این وظیفه‌ی شوراست! مسئولان نباید تنها در زمان وقوع آتش سوزی جلوی رسانه‌ها خودنمایی کنند.
وی تاکید کرد: از مدیرعامل سازمان آتش نشانی خواستار اعلام شفاف کمبودهای آتش نشانی به شورا هستیم، این موارد را به طور مکتوب به اعضای شورا ارسال کنید.
 سعید نیکو خصلت- عضور شورای شهر تبریز، نیز در این جلسه با بیان این‌که سیستم آموزشی در ایران ناکارآمد است، گفت: پیشنهاد می‌کنیم نیروهایی که در آتش نشانی استخدام می‌شوند، تحت آموزش افرادی از کشورهای توسعه یافته مانند ژاپن قرار بگیرند تا به‌روزترین علم‌ها را یاد بگیرند.
 وی افزود: مدیران مجموعه‌هایی مانند آتش نشانی باید سال‌ها در مدیریت خود باقی بمانند و نه این‌که مدام در حال تغییر باشند، برای جبران این عقب ماندگی رفتاری، اصلاح روندها بسیار حایز اهمیت است.
وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته مسئول آتش نشانی بعد از ۲۰ سال تغییر می‌کند ولی در کشور ما تغییرات مدیریتی آتش نشانی این‌گونه نیست.
عبدالله تقی پور، یکی دیگر از اعضای شورای نیز با بیان اینکه تجهیزات لازم برای پیشگیری از حوادث نداریم، اظهار کرد: یکی از معضلات کشور در بحث پرداخت به ایمنی است، در این راستا رویکرد مدیریت سازمان آتش نشانی باید بر سه اصل پیشگیری، آمادگی و مقابله استوار باشد.
 وی ادامه داد: متاسفانه ما فقط روی حوزه مقابله متمرکز شده‌ایم و در بحث ایمن سازی شهر مطالعات جامع نداریم و ضوابط و مقررات منسجم در بحث ایمنی وجود ندارد.
 تقی پور بیان کرد: شهرداری باید مطالعات لازم در حوزه‌های مختلف را داشته باشد و تهیه بانک اطلاعاتی در خصوص مراکز حساس و آسیب پذیر و همچنین اقدامات پیشگیرانه و مقابله با حوادث را در بحث آموزش مورد توجه قرار دهد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.