استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سال رونق تولید باید بیش از گذشته از صنعتگران حمایت کنیم، گفت: به کوری چشم دشمنان ۲۷۰ واحد تولیدی برنامه توسعه دارد و سرمایه گذاری خارجی نسبت به سال قبل سه چهار برابر شده است.

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، با تاکید بر اینکه در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و نه در شرایط بحرانی، اظهار داشت: تحریم‌های علیه ایران عمدتا سیاسی و نه اقتصادی است اما باید با اولویت حوزه اقتصاد، برای بهبود معیشت مردم و پیشبرد مسایل اقتصادی همه با هم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال رونق تولید باید بیش از گذشته از صنعتگران حمایت کنیم، گفت: به کوری چشم دشمنان ۲۷۰ واحد تولیدی برنامه توسعه دارد و سرمایه گذاری خارجی نسبت به سال قبل سه چهار برابر شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تلاش کردیم درب هیچ واحد تولیدی در استان بسته نشود، گفت: سعی کردیم با رفع مشکلات روی پای خود بایستیم. در این راستا و تدبیر دولت، به برکت ممنوعیت واردات گروه ۴ از قبیل کیف و کفش و پوشاک و…، صنعت این گروه رونق بیشتری گرفته است.

پورمحمدی اشتغال و آبادانی روستاها را مورد تاکید قرار داد و افزود: ۶۵۰ میلیارد در ۱۴ سال گذشته برای اشتغال و آبادانی روستاها هزینه شده و این رقم عدد بسیار خوبی برای توسعه روستایی است ولی کافی نیست و باید تداوم یابد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، ابراز داشت: مسایل و مشکلات اجتماعی بوجود آمده گلایه مقام معظم رهبری را هم بر انگیخیت. باید تلاش کنیم مهمترین آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد و حاشیه نشینی را به حداقل برسانیم.

استاندار آذربایجان شرقی، این استان را امن‌ترین استان کشور معرفی کرد و خاطر نشان کرد: این امر علی رغم مرزی بودن و ترانزیتی و استراتژیک بودن آذربایجان شرقی رخ داده که باید در سایه این نعمت بزرگ، سرمایه‌گذاری و تولید را رونق بخشیم.

وی با بیان اینکه میانگین آمار اعتیاد در کشور ۵٫۴ درصد است، گفت: این آمار در استان آذربایجان شرقی ۱٫۴ درصد است که در سایه همین رویداد، شاهد کاهش سرقت‌ها بوده و اکنون کودک خیابانی و معتاد متجاهر در خیابان‌ها نداریم اما با این وجود، باید برای حل مسایل اجتماعی جدی تر وارد شویم.

پورمحمدی انتخابات را از افتخارات و برکات نظام اسلامی دانست و افزود: هر ساله به طور متوسط یک انتخابات داشتیم که دو حُسن دارد که یکی در معرض قضاوت مردم قرار گرفتن عملکردها و دیگری احترام به شعور و انتخاب مردم است.

وی با تاکید بر اینکه امسال مسئله انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد ابراز داشت: “افزایش مشارکت مردم”، “امنیت انتخابات”، “سلامت انتخابات” و “رقابت سالم” چهار رمز موفیقت در برگزاری این انتخابات است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان، ایجاد عدالت، بی طرفی و بی غرضی را عامل افزایش اعتماد عمومی و مشارکت حداکثری دانست و تصریح کرد: نباید رقابت به ایجاد تنش در استان بیانجامد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این روزها شاهد تعداد زیادی از گردشگران در استان هستیم از بدحجابی بوجود آمده توسط جو گردشگران انتقاد کرد و گفت: تبریز به تدین و مسایل فرهنگی و مذهبی معروف است ولی باید رعایت مسایل مهمی از جمله حجاب و مسایل عرفی مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه در ادارات و بیمارستان ها هم باید حجاب به سطح مطلوب برسد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.