آیرال خبر،شهردار تبریز احیای هویت شهری را ضرورت مهم فرهنگی در کهن‌شهرهای اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن شهرهای تاریخ‌ساز اسلامی از ریشه هویتی و نقش جهانی خود، موجب گسست فرهنگی در جوامع مسلمان شهری شده است.

به گزارش آیرال خبر،دکتر صادق نجفی در دومین نشست تخصصی گرامیداشت روز جهانی شهرسازی، با بیان این‌که به هیچ عنوان مخالف روند “جهانی‌شدن” نیستیم، گفت: تعامل مستمر با تمام شهرها با محوریت اخلاق و کرامت انسانی، ضرورت مهم توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرها است؛ اما معتقدیم سمت‌و‌سوی مدرنیسم، باید همگام با اعتلای هویت فرهنگی و ریشه‌های فکری پیگیری شود.

وی، توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص معماری اسلامی و ایرانی را در همین خصوص مورد تاکید قرار داد و افزود: معماری، عصاره روح و فکر یک جامعه است، بنابراین برنامه‌های مدرن شهری، باید در خدمت تعالی معماری اسلامی و ایرانی باشد.

شهردار تبریز اظهار داشت: شهری با قدمت و اعتبار شهر تبریز که سابقه پنج دور پایتختی کشور را دارد باید در عرصه جهانی نمود داشته باشد.

وی با تاکید بر این‌که معرفی تبریز در عرصه جهانی نیازمند هماهنگی ظرفیت‌های شهروندی و مدیریتی است، خاطرنشان کرد: در نبود مدیریت واحد شهری، خرسندیم که با همت مدیریت عالی استان، موفق شدیم مدیریت هماهنگ شهری، را تحقق ببخشیم.

دکتر نجفی با تاکید بر این‌که هیچ مانعی در مسیر توسعه تبریز، متصور نیست، افزود: امروز به واسطه همدلی و هم‌افزایی ارزشمندی که در شهر حاکم است، بهترین بستر توسعه و پیشرفت فراهم آورده است.

وی استقبال پرشور دانشجویان و علاقمندان از همایش بزرگداشت شهرسازی را نمادی از پشتیبانی برنامه‌های علمی شهر عنوان و خاطرنشان کرد: با افتتاح سالن 1400 نفری در مجاورت لاله پارک و همچنین احداث مرکز همایش‌های خاوران، زمینه‌ برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی تقویت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همدلی و همزبانی را رمز مهم حرکت‌های توسعه‌محور می‌‌دانیم و در این راستا، مصمم به همراهی مجموعه‌های مختلف از قبیل معاونت عمرانی استانداری، اداره‌کل راه‌و‌شهرسازی، سازمان نظام‌مهندسی و سایر دستگاه‌های حوزه شهرسازی هستیم.

دکتر نجفی با تاکید بر این‌که اقدامات اجرایی باید از پشتیبانی علمی برخوردار باشد، گفت: اقدامات مختلف شهرداری، تنها در صورتی می‌تواند در شان شهروندان باشد که با اتکا به برنامه‌های مدون مطالعاتی و پژوهشی پیگیری شود.

شهردار تبریز با اشاره به وضعیت اقتصادی شهرداری‌های کشور خاطرنشان کرد: علی‌رغم وضعیت اقتصادی حاکم در مدیریت شهری کشور، درآمدهای شهرداری تبریز در هفت ماه اخیر 8 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با همین پشتوانه، هم‌اکنون 417 پروژه عمرانی در جای‌جای شهر در حال اجرا است که نقش تعیین‌کننده‌‌ای در رفع نیازها قدیمی شهروندان خواهد داشت.

اجتماعی 94/8/9

کدخبر110325

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.