سنگفرش

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۸ تبریز از آغاز عملیات مرمت و تعویض سنگ فرش‌های تخریب شده در داخل میدان شهید بهشتی خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، عادل پورقربان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم زیر سازی صحیح پروژه و در کنار آن عدم مراقبت‌های لازم، بسیاری از سنگ‌های دیواره‌ها و کف میدان دچار شکستگی و تخریب شده بود که به منظور ساماندهی و مناسب سازی میدان شهید بهشتی، عملیات تعویض و نوسازی سنگ‌های دیواره‌ها و کف میدان از روز گذشته  آغاز شده و به زودی به پایان خواهد رسید.

وی افزود: در فاز نخست عملیات مرمت و تعویض سنگ‌های دیواره‌ها و کف میدان، توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه ۸ اجرایی می‌شود و در فاز دوم پروژه، عملیات نوسازی سنگفرش‌های رنگی طرح فرش میدان اجرایی می شود.

پور قربان با اشاره به استحکام بخشی سنگفرش‌های کف میدان بهشتی گفت: با توجه به وجود فضای خالی ۳۰ سانتی بین سنگفرش ها و کف میدان، پایدار سازی سنگفرش‌ها با پایه‌های متصل به  کنج موزائیک‌ها انجام یافته بود که بدلیل مقاومت کم، به مرور زمان سنگفرش‌ها دچار شکستگی می‌ شدند.

معاون فنی و عمرانی منطقه ۸ افزود: با طراحی‌ها و ارزیابی‌های انجام یافته، مقرر شد پایه پنجمی از وسط برای موزائیک‌های میدان تعبیه شود تا بر مقاومت سنگفرش‌ها افزوده شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.