جشن نفس

سومین همایش نفس همزمان با روز اهدا عضو به همت اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز برگزار می شود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، سومین همایش نفس با شعار «اهدای عضو اهداء زندگی» با هدف دعوت به همدلی و شناساندن ظرفیت‌ها و برنامه‌های انجمن اهدای عضو استان و دعوت عموم مردم به مشارکت در این امر خیر و انسان دوستانه برپا می شود.

مدیرکل اداره سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز در جلسه هماهنگی این همایش بزرگ، اظهار داشت: این همایش‌ها برای تشویق مردم مفهوم اهدا عضو و دعوت از عموم مردم جهت شرکت در این امر پسندیده است.

محمدحسین حسن‌زاده با تاکید بر اینکه باید با گذشت و ایثارگری حیاتی دوباره به همنوع خود ببخشیم، گفت: در سومین همایش نفس از احیاگران سلامت استان نیز تجلیل ویژه‌ای به عمل خواهد آمد تا گامی کوچک نیز در جهت زحمات این بزرگواران برداشته شود.

حسن‌زاده افزود: اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز نیز در کنار برگزار کنندگان این همایش خواهد بود و از ظرفیت های خود برای اجرای هر چه باشکوه تر این همایش بهره خواهد برد.

عضو هیات مدیره انجمن اهدا عضو ایرانیان نیز در این نشست اظهار داشت: متاسفانه در کشور ۲۹ هزار نفر در صف پیوند اعضا هستند. سال گذشته اعلام شده بود که ۲۷ هزار نفر در صف پیوند قرار دارند که این رقم امسال با افزایش حدود ۲ هزار نفری به ۲۹ هزار نفر رسیده است.

رسول زارع زاده ادامه داد: روزانه ۷ تا ۱۱ نفر متاسفانه در این صف پیوند فوت می شوند و ۳۰ درصد این مرگ و میر ها در استانهای شمالغرب است که فرهنگ سازی و دعوت مردم به این امر خطیر از بزرگترین دغدغه های این انجمن است.

در این بین رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز نیز در این جلسه ابراز داشت: بر خود وظیفه می دانیم در شورای شهر پشتیبان این حرکت بزرگ باشیم و در این راستا از هیچ حمایتی دریغ نمی‌کنیم.

شهرام دبیری افزود: تصویب اختصاص قطعه‌هایی در وادی رحمت به طور رایگان برای اهدا کنندگان عضو در شورای شهر از جمله این اقدامات است.

دبیری با تاکید بر اینکه در زمینه فرهنگ سازی باید تلاش کنیم تا هیچ شخصی در صف اهدای عضو نباشد، گفت: شورای شهر تبریز نیز جهت ترویج فرهنگ انسان دوستی در کنار عاملان این نوع همایش ها خواهد بود و در این خصوص شهردار محترم نیز نظر مساعد دارند و قول دادند حمایت جدی از این موضوع داشته باشند و انشاءالله تمام خیرین پیش قدم شوند تا این کار خیر با پشتیبانی تمام آحاد جامعه به سرانجام برسد.

سومین همایش نفس ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت به همت اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز و با مشارکت بسیج جامعه پزشکی استان و دانشگاه علوم پزشکی در مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار می شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.