بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از طرح های بازآفرینی شهری و سکونتگاه های غیر رسمی بافت فرسوده تبریز

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز، تعدد سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده را مهم‌ترین آسیب های اجتماعی این شهر عنوان کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محمدحسین حسن‌زاده در گفتگو با برنامه رادیویی شهریمیز  اظهار داشت: مواردی از آسیب های اجتماعی که در تبریز بیشتر با آن روبرو هستیم، در مرحله نخست شامل سکونت‌گاه‌های غیر رسمی است که آسیب ها و اتفاقات ناگوار متعددی را در پی دارد. همچنین بافت‌های فرسوده نیز بخشی از شهر محسوب می‌شوند که عدم توسعه این محلات موجب لطمه‌های سنگین برای برخورداری از امکانات و نیازهای عمرانی، خدماتی و حمایتی شهروندان این مناطق است.
حسن‌زاده ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی شامل کلیه مسائلی است که زندگی عادی و سلامتی شهروندان را به مخاطره انداخته و یا از حالت نرمال و مسیر اصلی خارج می‌کند.

او با اشاره به نقش مجموعه شهرداری تبریز در کاهش آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: هر چند شهرداری بیش‌تر به عنوان یک مجموعه عمرانی و خدماتی شناخته می‌شود ولی شهرداری یک بنگاه حمایتی و اجتماعی است. شاید شهرداری تبریز در موضوع آسیب‌های اجتماعی متولی اصلی نباشد و متولی این موضوع دستگاه‌های حاکمیتی و مدیریتی هستند ولی با این وجود شهرداری در کنار این نهادها به عنوان یک شریک و دستگاه همکار بوده و نقش پر رنگی دارد.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه‌های متعددی برای کاهش سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و افزایش خدمات محله‌ای در این مناطق در دست اجراست که هزینه‌های سنگینی را برای مدیریت شهری تحمیل می کند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین مشارکت شهرداری تبریز در راه اندازی مرکز ماده ۱۶ و مقابله و جمع آوری معتادین متجاهر، از دیگر اقدامات این مجموعه است.

او ادامه داد: همچنین در خصوص قشرهای آسیب‌پذیر مثل زنان سرپرست خانوار و یا معلولینی که دارای فعالیت هنری هستند ولی امکان و فضای عرضه ای ندارند، شهرداری تبریز برای آنها نیز تسهیلات لازم را فراهم کرده است. این موارد بخشی از سیاست‌ها و برنامه‌های متداوم شهرداری است که پیگیری می‌شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.