نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه با استفاده از توان نخبگان فناوری می‌توانیم از تحریم‌ها عبور کرده‌ و آن‌ها را به فرصتی تاریخی تبدیل کنیم گفت: میدان‌دادن‌به شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند دست دشمنان را از اقتصاد کشور کوتاه کند.

به گزارش آیرال خبر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم در آیین افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی رینوتکس 2019 تبریز که در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه فناوری‌های نوین به دلیل قابلیت‌های گوناگونی که به وجود آورده‌اند، شرایط جدیدی را در زندگی بشر ایجاد کرده‌اند، اظهار داشت: فناوری، با از بین بردن مرزهای متعارف در مسیر زندگی انسان امروزی، فضای جدیدی را ایجاد کرده است.

وی توسعه فناوری و فناوری‌های جدید را منجر به تحولات شگرف در زندگی انسان عنوان کرد و افزود: روز به روز بر ابعاد این تحولات بزرگ در کنار تهدیدات جامعه امروزی افزوده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه تغییرات جدید در زندگی باعث شده که زندگی سنتی با چالش‌های جدی مواجه شود، گفت: تلاش برای توجه به فناوری‌های نو در شرایط کنونی به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به تاکید دین اسلام بر توجه به کسب علم تصریح کرد: اسلام به جنبه توحیدی علم، توجه ویژه ای دارد و هر آموختنی را علم ندانسته و به صراحت اعلام کرده ک‌ه عالمان از خداوند می‌ترسند.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه دستیابی به ثروت جوامع در گرو میزان توجه آن‌ها به علم و‌ فناوری است ابراز کرد: هر ملتی که از علم تهی باشد باید منتظر تسلط سایر کشورها بر خود باشد و نمی‌تواند به استقلال اقتصادی دست یابد.

وی با قدردانی از توجه دولت به فناوری و اقتصاد دانش بنیان در سال‌های گذشته اظهار کرد: امیدوارم با تلاش و همت بخش خصوصی و دولتمردان، شاهد افزایش تعداد و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور و حرکت سریع کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان باشیم.

وی با اشاره به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی افزود: اگر می‌توانستیم وابستگی اقتصادی خود را به صفر برسانیم، موضوع تحریم، موضوعیت نداشت و باید برای دانش بنیان‌تر شدن اقتصاد کشور و خنثی سازی کامل اثرات تحریم بر اقتصاد کشور تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بر اهمیت اعتماد به جوانان نخبه، مومن و انقلابی نیز تاکید کرد: هر کجا به جوانان، اعتماد و مسئولیت مقابله با دشمنان به این قشر محول شده، درصد موفقیت‌هایمان نیز بیشتر بوده است.

حجت الاسلام آل هاشم عنوان کرد: با استفاده از توان نخبگان فناوری می‌توانیم از تحریم‌ها عبور کرده‌ و آن‌ها را به فرصتی تاریخی در مسیر جهش اقتصادی کشور تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: میدان‌دادن‌به شرکت‌های دانش بنیان و توجه به آن‌ها می‌تواند دست دشمنان را از اقتصاد کشور کوتاه کرده و به مشکلات اقتصادی کشور نیز پایان دهد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.