اتوبوسرانی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: با وجود مشکلات مربوط به تامین اتوبوس و فرسودگی ناوگان، میانگین اتوبوس فعال از ۵۵۰ دستگاه در روز به ۵۹۰ دستگاه رسیده است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، فرخ جلالی در تشریح مهم ترین اقدامات مجموعه شرکت واحد در سه سال گذشته، اظهار کرد: ارزش مجموعه املاک اتوبوسرانی نسبت به زمان قبل از مدیریت حاضر، به بیش از ۲۷ برابر رسیده است و در حال حاضر با تزریق اقلام انبار به ارزش ۱۴ میلیارد تومان در بحث انبار و تامین قطعات یدکی مشکل خاصی وجود ندارد.
او افزود: با وجود مشکلات مربوط به تامین اتوبوس و فرسودگی ناوگان، میانگین اتوبوس فعال از ۵۵۰ دستگاه در روز به ۵۹۰ دستگاه رسیده است. همچنین رکورد اتوبوس فعال در مهر ۹۸ با ۶۳۵ دستگاه اتوبوس ثبت شده است. در این مدت با تعویض مخازن و نوسازی تجهیزات پمپ گازوئیل از پرت و هدررفت سه هزار لیتر گازوئیل در روز جلوگیری شده است.
جلالی در ادامه به کاهش ۲۵ درصدی تصادفات در سه سال گذشته، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل بعد از ۲۰ سال، بازسازی ۲۸۰ دستگاه اتوبوس، احقاق حقوق شرکت در خصوص سایه بانهای مسیر تندرو از ۹ میلیارد به پنج میلیارد تومان و عودت چهار میلیارد تومان از این محل به شرکت واحد اشاره کرد.
او گفت: با وجود تمامی مشکلات مالی و عدم حمایت کامل دولت در بحث یارانه بلیت، با همکاری شورای شهر و شهرداری محترم در سه سال گذشته ۹۴ دستگاه اتوبوس و مینی بوس نو از محل کمک صد درصدی شهرداری جهت نوسازی ناوگان خریداری شده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه عنوان کرد: به دلیل عدم کمک و حمایت دولت در نوسازی ناوگان با مشکل روبرو هستیم، بطوریکه در حال حاضر بیش از ۱۶۰ دستگاه اتوبوس با عمر بالای ۱۲ سال فعالیت می کنند و این در حالی است که طبق آخرین استاندارد، میانگین عمر ناوگان باید ۱۰ سال باشد. در این خصوص نیز باید اقدامات و حمایت های اساسی توسط دولت محترم صورت گیرد.
او افزود: با وجود تمامی مشکلات فوق و تغییر نرخ بنزین و اقبال عمومی به استفاده از ناوگان اتوبوسرانی، شرکت واحد در حال حاضر با تمامی ظرفیت در تمامی خطوط در خدمت همشهریان عزیز است.

جلالی ضمن قدردانی از زحمات کارکنان بازنشسته در طول مدت خدمت در شرکت واحد، یادآور شد: بی شک زحمات و تلاشهای شبانه روزی همکاران شرکت واحد به عنوان سرمایه اصلی و فعالان بزرگترین ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر تبریز تاثیر بسزایی در کسب رضایت شهروندان داشته است.
او گفت: در سه سال گذشته مجموعاً ۲۰۳ نفر از کارکنان شرکت واحد بازنشسته شده اند که به همراه ۱۰۰ نفر بازنشسته قبلی، در زمان مدیریت فعلی و در سه سال گذشته تمامی مطالبات و پایان کار آنان پرداخت شده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.