پدافند

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز گفت: شناسایی همه جانبه تهدیدها و آسیب‌های احتمالی در سطح شهر و اقدام لازم برای کاهش این مخاطرات از عمده برنامه‌های گروه برنامه‌ریزی بحران و پدافند غیرعامل شهرداری تبریز است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محمدرضا قربانیان تبریزی در نخستین جلسه پدافند غیر عامل شهرداری تبریز اظهار داشت: همکاری همه دستگاهها در بحث پدافند غیر عامل ضروری است.

وی با تاکید بر این موضوع، خاطرنشان کرد: تبریز از لحاظ فعالیت گسلها و مخاطرات طبیعی از شهرهای حادثه خیز کشور به شمار می‌رود که لازم است با استفاده از پتانسیل کلیه ادارات سطح شهر و بر اساس دستورالعملهای صادره و نیز شناسایی آسیب ها و تهدیدات احتمالی، ایمن سازی محیطی لازم در این زمینه به عمل آید.

قربانیان تبریزی افزود: در این زمینه لازم است اصول پدافند غیر عامل در همه بخشها به طور کامل پیاده سازی شده  و نقاط ضعف و قوت احصاء، آسیب ها و تهدیدات احتمالی پیش رو شناسایی و با همکاری و هماهنگی تمامی دستگاههای مرتبط اقدامات لازم برنامه ریزی و عملیاتی شود.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز همچنین بر اطلاع رسانی مناسب در این زمینه و ارائه آموزشهای کاربردی مناسب برای همه همکاران شهرداری تبریز و نیز پیاده سازی اصول پدافند غیر عامل در پروژه های خدماتی و عمرانی تاکید کرد.

این جلسه با حضور محمدرضا قربانیان تبریزی، حسین آذرنیا سرپرست گروه برنامه ریزی بحران و پدافند غیر عامل شهرداری و نیز نمایندگانی از:  فرمانداری تبریز، سازمان آتش نشانی، هلال احمر، مرکز بهداشت شهرستان، دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست، پزشکی قانونی و سازمان بسیج در محل شهرداری تبریز برگزار شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.