همایش مدیریت شهری و روستا

آیرال خبر- عضو شورای شهر تبریز گفت: نباید برای احیای بافت فرسوده و رفع معضل حاشیه نشینی، تنها از شهرداری انتظار داشت.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، فریدون بابایی اقدم در پنل تخصصی بازآفرینی شهری در همایش مدیریت شهری و روستایی در بندرعباس با بیان اینکه که شهرداری‌ها وارث مشکلاتی هستند که در در دهه‌های گذشته در کشور اجرا شده است گفت: شهروندان تمام درخواست‌های خود را از شهرداری‌ها مطالبه می‌کنند در صورتی که شهرداری تنها بخشی از مدیریت شهر را عهده‌دار است.

بابایی اقدم افزود: ما از مسئولین دولتی انتظار داریم شهرداری‌ها را دریابند و آنها را برای حل مشکلات تنها نگذارند.

او که به نمایندگی از اعضای شورای شهرهای کشور سخنرانی می کرد، با بیان اینکه شهرداری‌ها در دهه‌های گذشته با انباشت نیروی انسانی مواجه شده اند تصریح کرد: در این شرایط ماهانه میلیاردها تومان صرف حقوق شده و فرصت خدمت از شهرداران گرفته می‌شود.

او افزود: در چنین شرایطی برای طرح‌های عمرانی، بازآفرینی شهری و حل معضل حاشیه نشین بودجه‌ای باقی نمی ماند.

بابایی اقدام با بیان اینکه امروز عمده شهرداری‌ها با مشکل عدم تحقق بودجه‌های مصوب مواجه هستند گفت: از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انتظار داریم تهیه لایحه بهره‌وری نیروی انسانی را در دستور کار قرار داده و این مشکل مهم شهرداری‌ها را مرتفع کند.

او با اشاره به جلسه شهری جهان در مالزی گفت: در این جلسه از همه شهرداری‌ها خواسته شد کارها و برنامه های خود را بر  اساس دستورالعمل جدید شهرهای جهان پیش ببرند.

عضو شورای شهر تبریز این سند را دارای ویژگی مشارکت پذیری شهروندان دانست و تصریح کرد: در برنامه شهر جهان شمول همه شهروندان در کارها مشارکت داده می‌شوند.

بایایی اقدم در ادامه با تقدیر از عملکرد سازمان شهرداری های کشور در ابلاغ دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک گفت: این اتفاق آرزوی دیرینه ما بود و خوشحالیم نهایتا این دستور العمل ابلاغ شد.

او ادامه داد: سازمان باید از تمام شهرداری‌ها در خصوص اقداماتی که انجام داده اند گزارش عملکرد بخواهد.

این عضو شورای شهر تبریز شهرهای دوستدار سالمندان، زنان، قشرهای آسیب پذیر را از دیگر برنامه‌های مورد توجه سازمان ملل خواند و اظهار داشت: امیدوارم در نشست دهم شهرهای جهان بتوانیم حضور موفقی داشته باشیم.

او ویژگی دیگر شهرهای جهان شمول را رسیدن به گروه‌های اجتماعی اعلام کرد و گفت: این گروه‌ها مانند سمن‌ها که متشکل از نخبگان است نبوده و به کارهای عمومی رسیدگی می‌کنند.

بابایی اقدم با بیان اینکه نمی‌شود همه کارها را از دولت و شهرداری خواست گفت: مسائلی مانند مشکلات حاشیه نشینی با تشکیل و تقویت گروه‌های اجتماعی تا حد زیادی قابل حل است.

این عضو شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه باید دولت حامی شهرداری ها باشد گفت: امروز در تبریز میخواهیم خودمان مسکن برای قشرهای ضعیف بسازیم ولی دولت زمین در اختیار شهرداری قرار نمی دهد.

او با اشاره به اینکه تا زمانیکه جلوی زایش حاشیه نشینی گفته نشود این درد درمان نمی‌شود گفت: تا دیروز تنها مشکل ساخت و ساز غیر مجاز بود در حالیکه امروز با ساخت طبقات فوقانی در محلات حاشیه نشینی مواجه هستیم.

بابایی اقدم با تاکید بر همکاری فرابخشی برای حل مشکل حاشیه نشینی گفت: باید همه دست به دست هم بدهند تا این مشکل حل شود، امروز ما با مشکل بزرگ حاشیه نشینی در روستاها هم مواجه شده ایم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.