نحوه واگذاری امتیاز تیم فوتبال شهرداری تبریز طی طرحی دو فوریتی در جلسه امروز شورای این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارشآیرال خبر، جلسه شورای شهر تبریز بعد از وقفه دو هفته‌ای با عنوان «تعطیلات تابستانی» جلسات، صبح امروز (یکشنبه) تشکیل شد که یکی از لوایح دو فوریتی مورد بررسی در این جلسه واگذاری امتیاز تیم فوتبال شهرداری تبریز در لیگ دسته یک فوتبال کشور بود.

رسول موسائی، قائم مقام شهردار تبریز در این جلسه با اشاره به انحلال تیم‌های قهرمانی شهرداری تبریز اظهار داشت: براساس رای هیات فوتبال، شهرداری در فوتبال حرفه‌ای ورود نخواهد کرد.

وی با اعلام اینکه باشگاه بعثت کرمانشاه خواستار خریدار امتیاز تیم فوتبال شهرداری تبریز به قیمت ۲ و نیم میلیارد تومان است، در مورد شرایط فروش امتیاز این تیم نیز متذکر شد: خریداران نباید تیم را از استان خارج کنند و باید باشگاه رسمی داشته باشند.

خودکشی در صورت واگذاری تیم شهرداری به خارج از استان!

غلامحسین مسعودی‌ریحان، عضو شورای شهر تبریز اما با انتقاد از انحلال تیم‌های قهرمانی شهرداری تبریز عنوان کرد: شورای پنجم درباره‌ی ورزش مورد مذمت است. به علل سیاسی یکشبه تیم‌های ورزشی را حذف کردیم. لااقل تیم شهرداری را به خارج از شهر واگذار نکنیم.

وی در رابطه با واگذاری این تیم به خارج از استان هشدار تهدیدآمیزی داده و مدعی شد: اگر تیم تبریزی به کرمانشاه واگذار شود، خودکشی خواهم کرد!

سونیا اندیش، دیگر عضو شورای شهر تبریز راجع به این واگذاری به طرح پرسش پرداخت و بیان کرد: نحوه فراخوان و فروش تیم و مبلغ پایه و نحوه قیمت‌گذاری چگونه انجام‌ می‌شود؟

«آیا شهرداری اختیار فروش ندارد که درصحن شورا مطرح می‌شود؟» این سوال نیز از سوی فریدون بابایی‌اقدم که از موافقان انحلال تیم‌های ورزشی شهرداری تبریز است، در قالب تذکری کوتاه مطرح شد.

شهرام دبیری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز که مالک باشگاه دبیری بوده و درحال حاضر نیز در فوتبال کشورمان در رده‌های پایه تیمداری می‌کند، در مورد فروش امتیاز تیم فوتبال شهرداری تبریز به بیان نطق پرداخته و گفت: این تیم باید به باشگاه رسمی واگذار شود نه شخص عادی.

وی همچنین از فروش امتیاز این تیم به تیمی از تبریز حمایت کرده و خبر داد: تیم علم و ادب تبریز خواهان خرید امتیاز تیم شهرداری است.

سعید نیکوخصلت، دیگر عضو شورای شهر تبریز هم اذعان داشت: شهرداری وظیفه حمایت از ورزش دارد نه اینکه خودش تیمداری کند. ساختار شهرداری مناسب ورزش همگانی است نه ورزش قهرمانی.

بر اساس این گزارش، درنهایت با رای اعضای شورا شهر تبریز، نحوه‌ی واگذاری این امتیاز به شهرداری تبریز محول شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.