فرماندار تبریز گفت: متأسفانه مطالبی مطرح‌شده مبنی بر حکم انحلال تیم‌های شهرداری از سوی هیات حل اختلاف استان کذب بوده و چنین موضوعی جوسازی و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی است.

علیار راستگو امروز در رابطه با موضوع تیم‌داری شهرداری تبریز در حوزه ورزش قهرمانی و تصمیمات هیات حل اختلاف استان اظهار داشت: براساس ارجاع موضوع توسط هیات تطبیق شهرستان به هیات حل اختلاف استان، این هیات به موضوع ورود و اقدام به صدور رای کرده است.

وی با بیان اینکه برابر با ماده 55 قانون شهرداری‌ها، شهرداری تبریز وظیفه احداث ورزشگاه و توسعه ورزش همگانی را دارد، افزود: البته پیش از این موضوع هیات حل اختلاف استان برابر نظریه هیات تطبیق شهرستان تاکید بر ادغام سازمان ورزش و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری داشت که شهرداری اقدام به این کار نمی‌کرد، اما پس از پیگیری‌های انجام شده این امر محقق شد.

فرماندار تبریز با تاکید بر اینکه هیات حل اختلاف استان رای مبنی بر انحلال تیم‌ها نداشته و صادر نکرده است، گفت: اعتبارات شهرداری متعلق به بیت‌المال بوده و برای ورزش همگانی در نظر گرفته شده و قانونا نمی‌توانند در راستای ورزش قهرمانی از اعتبارات شهرداری هزینه کنند.

او اضافه کرد: می‌خواهند از محل اعتبارات شهرداری این کار را بکنند که قانونا امکان ندارد، اما در صورتی که فردی به عنوان اسپانسر برای تامین هزینه‌های تیم حمایت کند که این کار شدنی است، به عبارتی تنها هزینه کرد برای تیم‌های قهرمانی از محل اعتبارات شهرداری امکان ندارد.

راستگو ادامه داد: متأسفانه برخی مطالبی مطرح‌شده مبنی بر حکم انحلال تیم‌های شهرداری از سوی هیات حل اختلاف استان کذب بوده و چنین موضوعی جوسازی و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی است.

وی خاطرنشان کرد: البته به دلیل اصرار مجدد شورای اسلامی شهر تبریز بر مصوبه قبلی موضوع دوباره به هیات حل اختلاف استان ارجاع شده تا رای مقتضی صادر شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.