آیرال خبر- در هفته سی ام لیگ آزادگان امروز دیدار های جذاب و مهیجی در شهرهای مختلف برگزار شد. در پایین جدول نیز، همانند بالای جدول رقابتی نفسگیر بین چند تیم ته جدولی برای فرار از سقوط وجود دارد که می تواند این هفته های پایانی را به نمایشی جذاب و حیرت انگیز از اتفاقات ریز و درشت تبدیل کند. جایی که فقط یک تیم سقوط می کند و چند تیم کاندیدای سقوط هستند!

در یکی از دو بازی حساس و سرنوشت ساز این هفته، شهرداری تبریز و ماهشهر در حضور بیش از ۳هزار هوادار تبریزی در ورزشگاه اختصاصی شهرداری به مصاف هم رفتند. ماهشهری ها هرچند که قعرنشین بودند ولی با توجه به دو باخت سنگین میزبان در دو هفته اخیر، با امید زیادی وارد میدان شدند.

نیمه اول این دیدار کم افت و خیز سپری شد و دو تیم حرفی برای گفتن نداشتند و کفه ترازو بیشتر به سمت تیم میهمان سنگینی میکرد ولی دروازه ها بسته ماند تا همه چیز به نیمه دوم سپرده شود!

با آغاز ۴۵ دقیقه پایانی این تیم میزبان بود که بازی را بسیار طوفانی آغاز کرد و توانست در همان دقایق اولیه دو گل وارد دروازه ماهشهری ها بکند تا سکوهای شهید توانا را از یک برد شیرین و حساس شادمان کند.

اما این برتری تا دقیقه ۷۰ دوام آورد و ماهشهری طی ۱۳ دقیقه سه گل توسط ویسی آرا، نجاری و عسگری به تور دروازه شاگردان حیدر جعفری دوختند تا عصبانیت این مربی جوان و پر حرارت دقایقی بازی را به تعطیلی بکشاند!

گل اول میهمان از روی نقطه پنالتی ای به ثمر رسید که کادرفنی میزبان به آن اعتراضی سفت و سخت داشتند و با زده شدن گل های بعدی، اعتراضات افزایش یافت تا با اخراج یکی از دستیاران سرمربی تبریزی غائله موقتا تمام شود!

بازی با حملات احساسی و دامنه دار شهرداری تبریز دنبال می شد که خطای بازیکن تبریزی روی مدافع حریف در محوطه جریمه ماهشهری ها را داور پنالتی اعلام کرد تا این بار کادر فنی ماهشهری اعتراض کنند و بازی را به تعطیلی بکشانند.

کار به جایی رسید که مدیرعامل این تیم بازیکنان را دعوت به خروج از زمین کرد که با وساطت عوامل فدراسیون بالاخره بازی دوباره به جریان افتاد تا شهرداری این ضربه پنالتی را توسط زینال خیری به تور دروازه جنوبی ها بدوزد تا دو تیم هم در اعتراضات و هم نتیجه مساوی شوند! نتیجه ای که حیدرجعفری اعتقاد داشت که داور به دنبال آن است!

با این تک امتیاز که نصیب دو تیم شد، تیمهای خونه به خونه و نود ارومیه که آنها هم مساوی کرده بودند، بیشتر از همه خوشحال شدند تا تکلیف تیم های نجات پیدا کرده از سقوط به هفته های آتی کشیده شود جایی که شهرداری تبریز سه بازی را برگزار خواهد کرد و بقیه ی رقبا دو بازی!

امید که تیم شهرداری تبریز بتواند از تنها سهمیه لیگ دسته اولی تبریز محافظت کند و اجازه ندهد تا این تیم خاطره انگیز سقوط کند، سقوطی که بیش از همه جوانان و ورزشکاران تبریزی را غمزده و ناراحت خواهد کرد چراکه بقیه عوامل بازهم به فوتبالشان و کارشان ادامه خواهند داد ولی جوانان تبریزی نه!

الان وظیفه ی شورای اسلامی شهر و شخص مدیرعامل یا همان سرپرست این تیم حمایت از شهرداری ست تا حداقل اگر قرار است از فصل آتی این تیم به بخش خصوصی واگذار شود با امتیاز یک تیم لیگ دسته یکی شود نه یک تیم دسته دومی!

فارغ از تفاوت ارزش ریالی دسته اول و دوم، عشق و علاقه ای ست که جوانان مستعد به این تیم دارند و شاید تنها امید آنها برای بازی باشد

پس شایسته ست در مقطع فعلی از این تیم حمایت شود، حمایتی مالی و همه جانبه!

 

 

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.