به گزارش آیرال خبر، ایرج شهین‌باهر پیش از ظهر امروز جهت پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در میان اصحاب رسانه تبریز حاضر شد و با اشاره به لزوم آگاهی شهروندان از اقدامات و سرگذشت روزانه‌ شهرداری تبریز به‌عنوان نهادی مردمی، برای شنیدن انتقادات صاحبان تفکرهای متنوع اعلام آمادگی کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مدیری حق ندارد عقیده‌ی خود را برتر از خواست اکثریت مردم ببیند، خاطرنشان ساخت: شهرداری باید آنچه شهروندان می‌خواهند را انجام دهد و در جهت خواسته‌های آنان گام بردارد، در همین راستا نیز قصد کتمان کردن مسئله‌ای را از مردم نداریم و معتقدیم همه چیز باید شفاف باشد.

ادامه مدیریت افرادی که حاضر به پاسخگویی نیستند، جایز نیست

شهردار تبریز با انتقاد از مدیرانی که از پاسخگویی به سوالات فراری‌اند، متذکر شد: چنانچه مدیران شهرداری تبریز حاضر به شفاف‌سازی مسایل برای عموم نشوند، همان بهتر که مدیریت را رها کنند چراکه اگر اشکالی در کارشان وجود نداشته باشد، از پاسخ‌دهی هراسان نمی‌شوند.

وی به برخی نقدهای جهت‌دار جهت تخریب عملکرد مدیریت شهری نیز اشاره و اذعان کرد: بنده فردی سیاسی نیستم اما عده‌ای با آنکه از مسایل مطلع هستند، با دیدگاه‌های سیاسی سعی در زیر سوال بردن مدیران دارند؛ پاسخ چنین افرادی را هم باید رسانه‌های واقعی دهند.

جزو موافقان و حامیان شهردار سابق تبریز بودم/ با تمام توان با فساد مبارزه می‌کنم

این مقام مسئول با اشاره به رکود اقتصادی حاکم بر جامعه و تاثیر آن در درآمدزایی شهرداری تبریز، اظهار داشت: بنده علی‌رغم وجود برخی اختلاف نظرهای طبیعی، جزو موافقان صادق نجفی در شورای چهارم بودم و در حد توان به عنوان نماینده مردم در پیشبرد امور به شهردار سابق کمک کردم، لذا طرح مسایلی همچون بدهی‌های معوق و وجود پرسنل مازاد در شهرداری  به‌معنای نقد عملکرد شهردار قبلی نیست.

وی بروز برخی تخلفات در مجموعه تحت مدیریت خود را در طول ماه‌های اخیر امری اجتناب‌ناپذیر خواند و اضافه کرد: تا حدامکان سعی کرده‌ایم بسترهای بروز فساد را به حداقل برسانیم و با خاطیان برخورد جدی داشته باشیم.

برای دیده شدن پروژه‌های تشریفاتی و ویترینی اجرا نمی‌کنم/ باید پروژه‌های نیمه‌تمام را به پایان برسانم

شهین‌باهر با اعلام اینکه به دنبال اجرای پروژه‌های ویترینی و تشریفاتی نیست، اولویت اول شهرداری را اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان کرد و گفت: معتقدم باید پروژه‌هایی به اجرا درآیند که گرهی از مشکلات شهروندان باز نمایند و لازم نیست در این راه روی به اجرای پروژه‌هایی بیاوریم که صرفاً شهروندان بگویند شهرداری کار می‌‌کند!

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از اولویت‌های اساسی‌مان فراهم کردن زیرساخت‌ها و اصلاح کانال‌ها برای هدایت آب‌های سطحی به‌هنگام بارش باران است.

بعد از اتمام عملیات آسفالت‌ریزی، به کسانی که چاله پیدا کنند جایزه می‌دهیم

شهردار تبریز در واکنش به انتقاد خبرنگاری از وضعیت نامناسب آسفالت‌ خیابان‌ها و معابر، عنوان کرد: بارندگی‌های مستمر اجازه آسفالت‌ریزی خیابان‌ها را به شهرداری نداد و حتی هنگام لکه‌گیری معابر در هوای بارانی، رسانه‌ها از این نوع عملکرد انتقاد کردند.

وی با اعلام اینکه آسفالت‌ریزی در هوای بارانی مساوی با هیچ است و به زودی از بین می‌رود، ابراز داشت: اکنون بارش‌ها به پایان رسیده و در روزهای آتی آسفالت‌ریزی گسترده در تمامی خیابان‌های اصلی و فرعی تبریز انجام خواهد شد تا چاله‌ای در شهر پیدا نشود.

شهین‌باهر تاکید کرد: بعد از اتمام عملیات آسفالت‌ریزی چنانچه شهروندان در منطقه‌ای از تبریز چاله‌ای پیدا کنند معاون خدمات همان منطقه از جیب خود برای آن شهروند جایزه خواهد داد!

با هیچ مدیری عقد اخوت نبسته‌ام/ شاید روزی بنده را هم از شهرداری کنار گذاشتند!

وی با بیان اینکه با هیچ مدیری در شهرداری عقد اخوت نبسته است، توضیح داد: اگر مدیری نتواند برنامه‌های ابلاغی را به اجرا بگذارد و یا پاسخگوی عملکرد خود باشد قطعا کنار خواهد رفت، به همین دلیل نیز نمی‌توان گفت تغییرات مدیریتی در شهرداری تبریز به پایان رسیده است چراکه شاید یک روزی بنده را نیز تغییر دهند!

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا مدیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز را بعد از برگزاری موفقیت‌آمیز جشنواره‌های تبریزیم و فیروزه تغییر داد، گفت: قرار نیست مدیری به مدت طولانی در یک منصب بماند چراکه به مرور زمان دچار روزمرگی می‌شود و دیگر ایده و طرح جدیدی را برای ارائه ندارد؛ در چنین شرایطی با جابجایی مدیران می‌توان کارایی‌شان را بهبود بخشید.

پروژه میدان آذربایجان را امسال به پایان می‌رسانیم/ اختصاص بودجه 108 میلیارد تومانی برای توسعه فضای سبز در سال 97

وی به ادامه فعالیت پروژه میدان آذربایجان نیز اشاره کرد و بیان داشت: ما متوقف نشده‌ایم و قطعا این پروژه را در سال جاری به بهره‌برداری کامل خواهیم رساند به‌طوریکه ظرف مدت 3 ماه تمامی مسیرها بازگشایی خواهند شد و طرح زیباسازی میدان آذربایجان نیز با معماری بومی به اجرا در خواهد آمد.

شهین‌باهر از اختصاص بودجه 108 میلیارد تومانی برای توسعه فضای سبز در سال 97 خبر داد و اعلام کرد: هدف از ایجاد پارک‌های محله‌ای و میادین فوتبال صرفاً استفاده عمومی نیست بلکه می‌خواهیم در مواقع بحرانی همچون زلزله، محلی برای اسکان آسیب‌دیدگان داشته باشیم.

آغاز تملک 2 هکتار از بافت فرسوده تبریز

وی تجهیز آتش‌نشانی شهرداری تبریز به امکانات لازم را یکی دیگر از برنامه‌های غیر ویترینی این نهاد خواند و اظهار کرد: چنین هزینه‌هایی تشریفاتی نیست و مردم آن را اکنون نمی‌بینند اما به‌هنگام وقوع حادثه خواهیم دید که چنین هزینه‌هایی تا چه اندازه ضرورت دارد.

شهردار تبریز با اشاره به آغاز تملک 2 هکتار از بافت فرسوده شهری، در خصوص مشکل حاشیه‌نشینی نیز گفت: بهترین ایده برای حل مشکل حاشیه‌نشینی جاسازی می‌باشد که در ترکیه نیز به اجرا درآمده است.

درآمد 4 میلیارد تومانی شهرداری از تبلیغات محیطی در سال 96/ اختلاف 60 میلیاردی با مشهد!

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به لزوم ایجاد درآمدهای پایدار اشاره و افزود: در برخی بخش‌ها شهرداری ضعف دارد، برای مثال میزان درآمد شهرداری از محل تبلیغات محیطی در سال گذشته 4 میلیارد تومان بود و این درحالیست که شهرداری مشهد در همین مدت بالای 60 میلیارد تومان درآمد داشته است.

ایرج شهین‌باهر در واکنش به انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم حضور در میان مردم و تردد با اتوبوس‌های تندرو، تصریح کرد: بنده همین 5 روز قبل جهت مشاهده مشکلات از نزدیک سوار بی‌آرتی شدم اما دیگر اصحاب رسانه آنجا نبودند تا اتوبوس سواری بنده را ببیند.

گاهی مردم دوست دارند بین خود و مسئول فاصله ایجاد کنند/ به زور مرا صف اول نماز می‌بردند!

وی یادآور شد: بنده قبل از آنکه شهردار شوم نماینده مردم بودم و سال‌هاست در میان شهروندان حضور دارم، اکنون نیز هنگام حضور در نماز جمعه در ردیف‌های میانی و در کنار مردم می‌ایستم اما گاهاً خود مردم نیز دوست دارند میان مسئول و خودشتان فاصله ایجاد شود؛ برای نمونه روز جمعه چندین نفر به زور بنده را راهی صف اول می‌کردند!

بررسی طرح ریزش بتن مسلح در مسیرهای بی‌آرتی/ خبر بازدید شهردار از پروژه سرعت کار را 5 درصد افزایش می‌دهد!

شهردار تبریز در پاسخ به این سوال که چرا وضعیت مسیرهای بی‌آرتی مطلوب نیست، اذعان کرد: متاسفانه در زیرساخت‌ها مشکل داریم و برای حل این مشکل باید تمامی مسیرها را حفاری و از نو زیرسازی کنیم؛ در حال حاضر معاونت عمرانی طرح بتن‌ریزی مسلح را بررسی می‌کند تا در صورت تایید عملیاتی نماید.

وی علت بازدیدهای مکرر میدانی خود را آگاهی کامل از مشکلات و عیانِ واقعیت‌ها خواند و ابراز داشت: گاهی اوقات تاثیر خبر بازدید شهردار به سرعت انجام پروژه حداقل 5 درصد می‌افزاید!

مدیر تحمیلی ندارم/ در زمان مدیریتم به احدی باج نخواهم داد

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول مدت حضور خود در شهرداری تبریز مدیر تحمیلی نداشته و به کسی باج نداده است، خاطرنشان کرد: بنده مدیرانم را منطبق با کارایی و توانایی‌شان در پیشبرد اهدافم انتخاب می‌کنم و در این راه شاید با برخی‌ها مشورت نیز داشته باشم.

وضعیت ترمینال تبریز از فرودگاه آن بهتر است!

وی در پایان صحبت‌های خود تبریز 2018 را سرآغازی برای توسعه گردشگری منطقه دانست و در پاسخ به انتقادات ابراز داشت: شهرداری علی‌رغم مشکلات مالی در حد توان به تبریز 2018 بهاء می‌دهد و حل برخی مسایل خارج از عهده این نهاد می‌باشد، برای مثال وضعیت ترمینال تبریز از فرودگاه آن بهتر است و شهرداری به‌تنهایی توان ساخت فرودگاه را ندارد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.