شهر هوشمند

آیرال خبر- رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: یک شهروند در شهر توسعه یافته و هوشمند می تواند مالیات پرداختی اش را تا آخرین لحظه پیگیری کند و این می تواند به ارتقای اعتماد عمومی منجر شود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، شکور اکبرنژاد قبل از ظهر امروز در همایش شهر هوشمند با بیان اینکه موضوع هوشمند سازی شهر در موضوع اقتصاد شهری و کیفیت زندگی تاثیرگذار است گفت: با استفاده از ابزارها و زیرساخت های اطلاعاتی می توان به این موضوع دست پیدا کرد.

وی آموزش و نیروی انسانی برای دستیابی به اهداف شهر هوشمند را مهم ترین زیرساخت لازم دانست و تصریح کرد: نیروی انسانی آموزش یافته است که می تواند از زیرساخت ها و ابزار اطلاعاتی که در دسترس قرار می گیرد استفاده کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز افزود: شهر هوشمند در رسیدن به توسعه انسانی، سلامت جسمی و روانی، رشد اقتصادی، حکمرانی خوب، افزایش مشارکت مردمی و همکاری بین بخش های مختلف اعم از مردم و دولت، صنعت و دانشگاه و غیره موثر باشد و نقش اساسی ایفا کند.

وی ارتباط میان تمام اجزای شهر را یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری در سال های اخیر دانست و گفت: امروز مشکل اساسی در مدیریت شهرها بخشی نگری است که باید برای از بین بردن این نگاه تلاش کنیم.

اکبرنژاد با بیان اینکه مدیران باید بدانند با تقسیم یک فیل، دو فیل نخواهند داشت اظهار داشت: با تقسیم مدیریت شهر به چند بخش نمی توان مدیریت پویا و منسجم داشت.

وی با انتقاد از نقش آفرینی چند نهاد مختلف در مدیریت فرهنگی گفت: امروز در بحث فرهنگ چند نهاد و سازمان نقش آفرینی می کنند و مسئولیت دارند اما خروجی آن امروز در جامعه مشخص است که چقدر موفق بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه معنی زمان و مکان در دنیای امروز تغییر کرده است گفت: نزدیک یک دهه قبل زمانی محدود برای مراجعه به بانک داشتیم ولی امروز به لطف بانکداری اینترنتی و ابزاری که رد اختیار داریم در هر لحظه از شبانه روز می توانیم امور بانکی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در دنیای مدرن و توسعه یافته بسیاری از کارها با بهره گیری از فضای مجازی انجام می شود و امیدواریم با تدبیر مدیران و جوانان متخصص از این موقعیت کشور ما نیز بهره مند شود.

اکبرنژاد نتیجه شهر هوشمند را رعایت اخلاق و ارتقا فرهنگ مشارکت مردم دانست و تاکید کرد: شهر توسعه یافته بر اساس استفاده از میزان انرژی پاک، حساسیت مردم نسبت به محیط زست، دولت الکترونیک و خدمات الکرونیکی سنجیده می شود.

وی افزود: در موضوع حمل و نقل برای یک کار ساده ساعت ها در ترافیک می مانیم که اگر شهر هوشمند داشته باشیم بسیاری از این تردد های سنتی اتفاق نخواهد افتاد. اکبرنژاد گفت: شهر هوشمند قطعا این حمل و نقل را انتخاب نمی کند و به سوی حمل و نقل پاک حرکت می کند.

رئیس شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنانش به موضوع شفافیت در موضوع شهر هوشمند اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در شهرهای توسعه یافته و هوشمند یک شهروند می تواند نحوه هزینه کرد مالیات پرداختی اش را رصد کند اما در کشور ما بدلیل نبود این شفافیت رغبتی برای پرداخت عوارض و مالیات وجود ندارد.

وی افزود: شهر هوشمند به این صورت می تواند باعث افزایش مشارکت و ارتقا اعتماد عمومی شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.