افتتاح دفتر اهدای اعضاء در اداره کل سلامت و امور اجتماعی

آیرال خبر- مشاور رئیس شورای شهر تبریز در حوزه سلامت از صدور ۲۰ هزار کارت اهدا عضو برای شهروندان تبریزی تا امروز خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از  شهریار و روابط عمومی اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز، رسول زارع‌زاده در آیین افتتاح شعبه انجمن اهدا عضو ایرانیان در اداره سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز اظهار داشت: در مجموع ۱۲۹ هزار نفر در کشور در انتظار دریافت عضو برای پیوند هستند و روزانه ۷ تا ۱۱ نفر از هموطنان به دلیل عدم دریافت عضو برای پیوند جان خود را از دست می‌دهند.

زارع‌زاده افزود: سالانه به طور میانگین هشت هزار نفر در کشور مرگ مغزی می‌شوند که اعضا بدن چهار هزار نفر از این تعداد قابل برداشت است.

وی تصریح کرد:  با اهدای اعضای هر ۱ نفر به ۹ نفر دیگر زندگی دوباره بخشیده می شود که می توان گفت این افراد مثل شهدای دفاع مقدس هستند که با شهادت و از دست دادن جان خود تلاش داشتند برای انسان‌های دیگر زندگی و حیات ببخشند.

عضو هیات مدیره انجمن اهدا عضو ایرانیان با اشاره به اینکه تا امروز برای ۲۰ هزار شهروند تبریزی کارت اهدا عضو صادر شده است، گفت: امیدوارم با افتتاح این شعبه در مرکز سلامت شهرداری، شاهد مشارکت و استقبال خانواده بزرگ شهرداری برای ثبت نام جهت دریافت کارت اهدا عضو باشیم.

زارع‌زاده ادامه داد: اداره کل سلامت به دلیل ماهیت وجودی و ظرفیت های خود شاهد مراجعه بیماران، شهروندان و خانواده پرسنل شهرداری است که می‌توان با بهره‌گیری از چنین ظرفیتی برای اشاعه فرهنگ اهدا عضو یاری گرفت.

مشاور رئیس شورای شهر تبریز در حوزه سلامت یادآور شد: همچنین می‌توان از طریق استقرار جایگاه هایی ویژه در نقاط مختلف تبریز مثل تفرجگاه‌های سطح شهر اعم از ائل گلی، عون بن علی و… در راستای گسترش فرهنگ اهدا عضو و ثبت نام شهروندان جهت صدور کارت اهدا عضو اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در فاز بعدی هدف ما بدین شکل است که در نقاط مهم شهر نمادی از افرادی بزرگی که اعضا آنها به سایرین اهدا شده، برای معرفی به سایر شهروندان ساخته شود.

عضو هیات مدیره انجمن اهدا عضو ایرانیان همچنین تصریح کرد: طی سال ۹۲ تنها ۱ نفر اهدا کننده عضو در استان داشتیم که این رقم امروز به سالانه ۱۵ عمل اهدا عضو افزایش یافته است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.