معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز خبر داد:

صرف ۱۴میلیاردتومان برای خرید دوربین‌های پلاک‌خوان

توسطسردبیر

آذر 26 1398

مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز از صرف 14میلیاردتومان برای خرید دوربین های پلاک خوان در تبریز خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، مهدی یوسفی با بیان این مطلب در همایش روز حمل و نقل، اظهار داشت: با بودجه ۱۴ میلیارد تومانی که صرفاً از منابع داخلی شهرداری تامین شده است، برای این شهر دوربین های پلاک خوان خریداری شده که برای ثبت جرائم رانندگی استفاده خواهد شد.

او با اشاره به اهمیت آموزش شهروندی ادامه داد: در ۲ سال گذشته تجهیزات ترافیکی مختلفی را تامین کردیم اما باعث کاهش تصادفات نشده که تحقق این امر مستلزم توجه ویژه به آموزش های شهروندی در حوزه حمل و نقل است.

یوسفی با بیان اینکه سال ۱۴۰۵ به نام شهر بدون تلفات جانی ناشی از تصادفات نامگذاری شده، تصریح کرد: روزانه ۳.۶ میلیون سفر درون شهری انجام می شود که ۱.۹ میلیون از این رقم را تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو برعهده دارند که تلاش می شود با تکمیل زیر ساخت های مورد نیاز در وهله اول سهم زیر مجموعه های شهرداری به ۵۰ درصد و در آینده به ۷۵ درصد برسد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تبریز خاطرنشان ساخت: با تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی علاوه بر افزایش سهم مسافرت های درون شهری، شاهد کاهش استفاده از خودروهای شخصی و به دنبال آن آمار تصادفات نیز کاهش خواهد یافت.

یوسفی افزایش رغبت برای استفاده از حمل و نقل عمومی را مستلزم ایجاد بسترهای لازم مانند پایانه ها و اتوبوس های مدرن و خطوط قطارشهری فراگیر دانست.

او همچنین اعلام کرد: در ۶ ماه گذشته مبلغی بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان جریمه در تبریز وصول شده که سهم شهرداری تبریز از این مبلغ ۲۴ میلیارد تومان است که تاکنون ریالی از بابت این به شهرداری اختصاص نیافته است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.