جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز

عضو شورای اسلامی شهر تبریز آموزش زیربنایی و اصولی به آتش نشانان را ضروری دانست و گفت: مدیریت در سازمان آتش نشانی نباید مقطعی باشد و یک مدیر باید ۲۰ سال در این سمت باقی بماند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، سعید نیکوخصلت در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: رویکردهای خود در خصوص آتش نشانی و آموزش آن را باید تغییر دهیم.  مقرر شده ۱۲۰ نفر آتش نشان جذب شود که از هر طور شالوده آنها بنا نهاده شود، این رویکرد ۲۰ سال ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای بهتر شدن کارکرد آتش نشانان، پیشنهاد می کنم از کشور ژاپن افرادی را که سالها این کار را کرده اند، یک سال در تبریز کار کنند تا ۱۲۰ نفر آتش نشان تازه جذب شده از هر لحاظ به روز باشند.

این عضو شورا عنوان کرد: متاسفانه تا قبل از حادثه پلاسکو، اهمیت چندانی به آتش نشانی داده نمی شد و البته اکنون هم با آزمون و خطا پیش می رویم.

وی افزود: اعتقاد دارم یک مدیر آتش نشانی باید ۲۰ سال در پست خود باقی بماند چرا که با تغییر زود به زود مدیر آتش نشانی، برای تجربه اندوزی مدیر جدید نیاز به زمان است که این موضوع باعث کاهش بهبودی عملکرد آتش نشانی می شود. 

نیکوخصلت یادآور شد: موضوع مهم دیگر، این است که باید واحد پدافند غیرعامل یکپارچه باشد. حداقل در مجموعه شهرداری یکپارچگی فرماندهی باید پیاده شود. تاکنون به شغل آتش نشانی اهمیت چندانی داده نشده است که از این پس باید این عقب ماندگی را جبران کنیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.