یکصد و هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی تبریز

آیرال خبر- رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز بر ضرورت برگزاری مانور واقعی زلزله در تبریز تاکید کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، فریدون بابایی اقدم امروز در جلسه شورای شهر تبریز از تلاش های صورت گرفته توسط شهرداری تبریز برای مواجهه با سیل اخیر گفت: سه اکیپ شهرداری تبریز در پل دختر و آق قلا مستقر و مشغول به ارائه خدمات هستند که اقدامی ارزشمند است.

وی اظهار داشت: از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز بخاطر پیگیری های متعدد سیل در مناطق گلستان و جنوب کشور تشکر می کنم.

بابایی اقدم افزود: اتفاقات رخ داده در آق قلا بخاطر اشتباهات فردی است.دریچه سد وشمگیر بیش از ۱۰ سال است که خراب بود و هیچ اراده ای برای تعمیر آن وجود نداشت، راه آهن احداثی در غرب شهر نیز با دبی ۲۵ ساله در نظر گرفته شده بود.

وی گفت: تجربه آق‌قلا نشان داد چیزی به نام مدیریت بحران در کشور نداریم. تنها کاری که در به عنوان مدیریت بحران در منطقه آق قلا اتفاق افتاد توزیع اقلام بود که آن هم اصلا به صورت مناسب انجام نمی شد.

بابایی اقدم ادامه داد: رهبری مدیریت بحران اصلا وجود ندارد و باید مشخص شود که چارت مدیریت بحران چگونه است و چه کسی مسئولیت دارد.

این عضو شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنانش به تفاوت های موجود بین تبریز و آق قلا اشاره کرد و اظهار داشت: وضعیت شهر تبریز با آق قلا متفاوت است، چرا که در شهر تبریز و در منطقه بهشتی بارش باران باعث تخریب سه خانه شده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت بحران در شه تبریز و تاکید بر توجه به موضوع زلزله، گفت: باید برنامه ریزی های مناسب برای مدیریت بحران صورت گیرد، برای مواجهه با سیل باید قدم عملی برداریم و ۹۰ درصد از انرژی خود را روی زلزله متمرکز کنیم چراکه تبریز شهری زلزله خیز است.

بابایی اقدم گفت: باید به دنبال برگزاری مانور واقعی مدیریت بحران در شهر تبریز با محوریت زلزله باشیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.