تبریز

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز بر ضرورت حفظ فضای سبز موجود در کنار توسعه فضاهای سبز شهری تاکید کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار و روابط عمومی و ارتباطات سازمان، در جلسه ای که با حضور مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، مدیر پروژه پلاک کوبی درختان و مدیران فضای سبز مناطق دهگانه برگزار شد، مقرر شد مدیران مناطق دهگانه بر تسریع روند خرید و نصب پلاک های شناسایی درختان نظارت ویژه داشته باشند.
علی مدبر در این جلسه با بیان  ضرورت حفظ فضای سبز موجود در کنار توسعه فضاهای سبز شهری، گفت: مهم ترین وظیفه سازمان و مدیریتهای تابعه، این است که در کنار تلاش برای توسعه فضای سبز شهری، فضاهای موجود را نیز حفظ کنیم و یکی از راههای آن، شناسنامه دار کردن درختان و ثبت مشخصات آنها برای محافظت از هرگونه گزند احتمالی است.
وی ادامه داد: دراین خصوص سازمان با استفاده از ظرفیتهای موجود، به شکلی منسجم و تخصصی اقدام کرده و اصول اجرایی را نیز برای مناطق ابلاغ کرده است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، تصریح کرد: در مناطقی که مدیران فضای سبز تا کنون برای خرید پلاک برای نصب در روی درختان اقدام نکرده اند، بایستی هرچه سریعتر به این مبادرت کنند.
پلاک های مورد نظر، برای کلیه مناطق دهگانه متحدالشکل بوده و بارکد کیو- آر بر روی آنها درج می شود که با استفاده از تلفن همراه نیز می توان آن را خوانده و از طریق این بارکد به مشخصات درخت از جمله سن آن دست پیدا کرد.
در حاشیه این جلسه، همچنین مواردی نیز توسط مدیرعامل سازمان مطرح و بر آنها تاکید شد که از آن جمله می توان به احداث فضاهای سبز در قسمتهای شیبدار اتوبانهای کسایی و پاسداران، نصب بنر جهت اطلاع رسانی پیش از انجام مراحل انتقال و جابجایی درخت  و انتقال نهال و تنظیم برنامه کاری برای هرس درختان در سطح شهر اشاره کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.