به گزارش آیرال خبر، چند روز پیش اصحاب رسانه استان، میهمان استاندار آذربایجان شرقی بودند تا به بهانه گرامیداشت ایام الله دهه فجر ساعاتی را در کاخ استانداری سپری کنند و شامی هم نوش جان کنند!

قرار بود در این جلسه استاندار به ارائه گزارشی از عملکرد چند ماهه خود بپردازد و به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد.
ولی از بد حادثه نه گزارشی ارائه شد و نه سوالات مهمی پرسیده شد!
دکتر خدابخش به جای پرداختن به مصایب و مشکلات استان در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و … فقط به تمجید از سرمایه گذاران و لزوم حمایت از آنان پرداخت به گونه ای که نگارنده احساس طفیلی بودن و سربار جامعه بودن کرد!
انگار اگر کسی سرمایه دار و سرمایه گذار نباشد حق زندگی ندارد!
در این نشست 90درصد صحبت ها پیرامون تجلیل از کسانی صرف شد که با میلیاردها تومان سرمایه وظیفه ی دولت را در تامین ابتدایی ترین امکانات رفاهی و اقتصادی مردم بر عهده دارند.

در این نشست متوجه ورشکستگی مالی دولت شدیم!
دولتی که حتی قرار است مدارس را هم به صورت غیرانتفاعی! به بخش خصوصی واگذار کند.
متوجه شدیم که اخذ مالیات بیشتر غیرقانونی است ولی توضیحی داده نشد که چرا فقط مالیات استان آذربایجان شرقی بیشتر از سایر استان ها تعیین شده است!
در خصوص بودجه تبریز 2018 هم فهمیدیم که 10 میلیارد تومان از سوی دولت اختصاص داده شده است ولی شیر فهم نشدیم که اگر رویداد بزرگی چون میزبانی گردشگران کشورهای اسلامی، در شهری غیر از شهرهای استان برگزار میشد آیا بازهم همین مقدار ناچیز اختصاص می یافت یا استاندار و مسئولین تلاش می کردند تا از این فرصت و پتانسیل برای بهره مندی هرچه بیشتر از بودجه مرکز نهایت تلاش را بکنند و اینگونه قانع و بی طمع نباشند!
در بحث دریاچه ارومیه و بحران ریست محیطی آن هم دریافتیم که استاندار هم با راه اندازی کمپین “حمایت” موافق است و کار دیگری بلد نیست! یعنی شاید به او مربوط نباشد که چرا از بودجه 3هزار میلیاردی (تقریبی) تخصیص یافته فقط ده درصد محقق شده است!

زمانی هم که نوبت به پرسش و پاسخ رسید، قرعه کشی شد تا 6 خبرنگار فرصت سوال پیدا کنند.
از این 6 نفر هم آبی گرم نشد تا همچنان سوالات بیشمار در خصوص برنامه ها و راهکارهای استاندار در مواجهه با موج فزاینده بیکاری، ناهنجاری های فرهنگی، مسائل زیست محیطی، مشکلات معیشتی مردم، سیاست یک بام و دو هوای دولت در خصوص تبریز و … بی جواب بماند!
عکس یادگاری خبرنگاران با دکتر خدابخش بخش پایانی نشست قبل از ضیافت شام بود که به خوبی و خوشی برگزار شد تا همه چیز رنگ و بوی گل و بلبل بگیرد و این تصویر زینت بخش صفحات مجازی دوستان باشد!

البته ناگفته نماند که گرسنگی بر استاندار فشار آورده بود و بیش از ده بار گفت که” ایندی گئداخ شاما” (الان دیگه بریم شام)! شاید هم بهترین کار همین باشد که بخوریم و حرف نزنیم!
عادل جعفرموحد

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.