مهندس موسایی

اجرای طرح تعریض پیاده راه خیابان جمهوری، روان سازی ترافیک در هسته مرکزی شهر و رونق بیشتر بازار تبریز را به دنبال دارد.

به گزارش آیرال خبر، رسول موسایی قائم مقام شهردار تبریز امروز در حاشیه جلسه همفکری با جمعی از بازاریان تبریز در خصوص طرح تعریض پیاده راه خیابان جمهوری، در گفتگو با خبرنگار شهریار با بیان مطلب فوق، گفت: هدف از اجرای طرح تعریض پیاده راه جمهوری در وهله اول زیبایی بصری این مسیر است و اینکه ما بتوانیم بازار تبریز را به عنوان یکی از آثار ثبت شده ملی، به نحوی شایسته معرفی کنیم.

وی افزود: اکنون ورودی های بازار تبریز چندان مشخص نیست و جلوه ای مناسب در شان این بازار تاریخی ندارد. ما در نظر داریم که ورودی بازار تبریز را اصلاح کرده و نماسازی مسیر ورودی خیابان جمهوری را که به عنوان ورودی بازار مطرح است، زیباسازی کنیم.

موسایی با تاکید بر لزوم تسهیل رفت و آمد عابران پیاده در راستای رونق خرید از بازار، اظهار کرد: علاوه بر نماسازی در جهت زیبایی بصری مسیر خیابان جمهوری، قصد داریم رفت و آمد عابران به عنوان افرادی که می توانند در بازار تاثیرگذار باشند را تسهیل کنیم که همزمان با این کار مشکلاتی از جمله فقدان مبلمان شهری، تردد سخت عابران و ترافیک سنگین مسیر در قالب این طرح برطرف می شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با این طرح، ابهاماتی نزد بازاریان وجود دارد که البته این ابهامات طبیعی است چون هنوز این طرح در حد اطلاعیه مطرح شده است. قرار است طرح در قالب انیمیشن به نمایندگان محترم بازاریان تبریز ارائه شود تا چنانچه نکته مبهم یا مشکلی در آن وجود داشته باشد، برطرف شده و طرح را اجرایی کنیم.

قائم مقام شهردار تبریز با تاکید بر اینکه اجرای طرح تعریض پیاده راه خیابان جمهوری، روان سازی ترافیک در هسته مرکزی شهر و رونق بازار تبریز را به دنبال دارد، عنوان کرد: به اعتقاد ما این طرح کاملا در راستای رونق بازار تبریز است چراکه ترافیک سنگین فعلی هرگز به رونق بازار کمک نمی کند. با این حال اگر ترافیک در مسیر خیابان جمهوری روان شود، موجب تردد راحت تر عابران شده و رونق بازار بیشتر می شود و فقط در زمان اجرای طرح، چند روزی محدودیت ترافیکی اعمال می شود.

وی در خاتمه این گفتگو یادآور شد: اجرای طرح تعریض خیابان جمهوری قطعا به نفع بازاریان، شهروندان و مهیمانان است و برای بازار ارزش افزوده نیز ایجاد می کند و از این رو نباید هیچ نگرانی متوجه بازاریان باشد.

گفتنی است در جلسه همفکری قائم مقام شهردار تبریز با جمعی از بازاریان تبریز در مسجد جامع، تعدادی از بازاریان به نمایندگی از اصناف مختلف به بیان نکته نظرات و دیدگاه های خود در خصوص طرح تعریض پیاده راه خیابان جمهوری پرداختند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.