مسعودی ریحان

آیرال خبر- رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز از تقدیم طرح دو فوریتی برنامه ۱۲ ساله شهرداری تبریز توسط کمیسیون سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار به شورای اسلامی شهر تبریز خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از  شهریار، غلامحسین مسعودی‌ریحان با حضور در برنامه تلویزیونی «تبریزیم» با اعلام این خبر گفت: این طرح جامع که طی جلسات متعددی در کمیسیون سرمایه گذاری تدوین شده، شامل مواردی متعدد در خصوص مدیریت شهری در حوزه های مختلف است.

مسعودی‌ریحان پایه و اساس این برنامه ۱۲ ساله را بر مبنای انسان محوری و محله محوری عنوان کرده و افزود: موضوعاتی مثل آموزش شهروندی و اجرای سیاست‌های مشارکت شهروندان در امور شهری و توسعه از اهداف مهم در این برنامه به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: به طور مثال موضوع کاهش منابع آبی که در پی کاهش نزولات آسمانی پدید آمده است بسیار حائز اهمیت است که در این خصوص سیاست هایی مبنی بر چگونگی مصرف آب توسط شهروندان و مسئولان در شرایط کنونی در این برنامه تدوین شده و همچنین احداث و احیای قنات‌های قدیمی تبریز از اولویت‌های این برنامه است.

عضو شورای شهر تبریز موضوع مدیریت پسماند را از دیگر این موارد عنوان کرده و گفت: آموزش خانواده در زمینه کاهش تولید زباله، مدیریت مصرف در خانواده ها، تفکیک زباله از مبدا، جای گذاری تعداد باکس های مناسب با انواع زباله ها در محلات، تولید انرژی از زباله و… از دیگر این موارد است.

به گفته مسعودی‌ریحان، زیباسازی، مبلمان شهری، ایجاد و احداث بوستان‌های محله‌ای از الزامات این برنامه ۱۲ ساله خواهد بود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: توجه به محلات حاشیه نشین و بافت فرسوده شهری به عنوان معضلات کلانشهر تبریز هستند که برنامه‌هایی در این خصوص نیز پیش بینی شده است.

وی همچنین اظهار داشت: توجه به فرهنگ بومی آذربایجان و توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار در قالب فروش دست سازه‌های آنها از طریق برپایی نمایشگاه در فرهنگسراهای سطح شهر در این برنامه گنجانده شده است.

مسعودی‌ریحان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش شورای استان آذربایجان‌شرقی و عملکرد این شورا، تصریح کرد: طی یک سال گذشته تعداد چهار طرح از سوی شورای استان به شورای عالی ارسال شده است که از آن جمله می‌توان به طرح احتساب تعداد ماههای حضور و فعالیت اعضای شورای شهر و روستا جزو سنوات بیمه تامین اجتماعی، اختصاص ردیف بودجه مستقل و پایدار برای شوراهای اسلامی، منع قانونی تشکیل کمیسیون‌هایی با عنوان کمیسیون توافقات و… اشاره کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.