فرماندار تبریز گفت: طرح زوج و فرد برای پیشگیری از ترافیک در مرکز شهر، از پانزدهم مهرماه سال جاری به صورت رسمی اجرا می شود.
به گزارش آیرال خبر، بهروز مهدوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: طرح زوج و فرد از ساعت ۱۰ تا دو و نیم بعد از ظهر و از پنج تا هشت شب اجرا شده و دوربین هایی نیز برای ثبت تخلفات در این خصوص نصب شده اند؛ از شهروندان انتظار داریم تا این موضوع را رعایت کنند تا شاهد آرامش در هسته مرکزی شهر باشیم.
وی با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، بیان کرد: این دو شهید بنا به فرمایشات امام راحل  الگوی علم، تقوا، ساده زیستی و پاک دستی و همچنین در جبهه حق علیه باطل هم رزم بوده اند.
مهدوی با بیان این‌که جمعیت شهرستان تبریز، نصف جمعیت استان را تشکیل می دهد، گفت: شهرستان تبریز پنج درصد مساحت استان و۴۶ درصد جمعیت استان را تشکیل داده و از چهار میلیون نفر ساکن آذربایجان شرقی، یک میلیون و۸۰۰ هزار نفر در تبریز ساکن هستند.
وی افزود: این شهرستان دارای ۷۰ روستا و چهار شهر بوده و تمام روستاهای آن به غیر از سه روستا که از نعمت گاز محروم هستند، از خدمات برق، گاز، آب و مخابرات به طور کامل برخوردارند.
مهدوی با اشاره پروژه های افتتاح شده در استان، اظهار کرد: تولید بنزین یورو پنج یکی از این پروژه ها بوده که به دست رئیس جمهوری افتتاح شد؛ استاندارد بنزین در تبریز بالا بوده و امروزه شاهد هوای تمیز و پاک در سطح شهر هستیم.
 وی با بیان این‌که در مجموع تاکنون ۲۲۸ پروژه افتتاح شده است، گفت: یکی از این پروژه ها افتتاح خط یک قطار شهری تبریز بوده که برای آن ۶۵۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده و نصف آن را دولت و بقیه را شهرداری تبریز متقبل شده است؛ هنچنین قطار تبریز – میانه نیز به زودی افتتاح خواهد شد.
فرماندار تبریز در خصوص فعالیت های انجام شده در راستای جلوگیری از بروز سیل، بیان کرد: اوایل سال جاری در خصوص مسیرگشایی سیلاب و لایروبی رودخانه ها اقدامات خوبی انجام شده و از حادثه سازی سیل جلوگیری شد.
وی در خصوص مرمت بازار تبریز پس از آتش سوزی اخیر، گفت: بازار تبریز در کم‌ترین زمان ممکن بازسازی شده و خسارت های بازاریان پرداخت شد؛ به همه بازاریان و اصناف توصیه می کنیم تا مغازه های خود را بیمه کنند.
مهدی در خصوص مشکلات قطعی آب در تبریز، اظهار کرد: در این خصوص و در بخش آب و فاضلاب ۳۳ میلیارد تومان هزینه شده و امیدواریم از این پس با رعایت الگوی مصرف توسط شهروندان نیز شاهد قطعی آب نباشیم.
وی با بیان این‌که رتبه تبریز در  شاخص امنیت آن در سطح جهانی بالا است، گفت: این امنیت توسط خود مردم انقلابی و قانون مند تبریزی به دست آمده است.
فرماندار تبریز با اشاره به انتخابات مجلس، بیان کرد: وزارت کشور مجری انتخابات بوده و ما وظیفه اجرای انتخابات با همکاری هیئت های نظارت و شورای نگهبان در کمال سلامت را داریم.
وی افزود: افرادی که تمایل دارند در انتخابات مجلس شرکت کنند باید به قانون فضای انتخابات پایبند بوده و تبلیغات را در زمان مقرر خود انجام دهند؛ همچنین هیچ فردی در فضای انتخابات حق استفاده از امکانات دولتی به نفع خود یا علیه کسی ندارد.
فرماندار تبریز در پایان خاطرنشان کرد: بزرگترین وظیفه ما خدمت گزاری به مردم بوده و امروزه نیز هیچ فاصله ای را با آن ها احساس نمی کنیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.