بازدید شهردار تهران از توانمندی های صنایع خودرو تبریز

شهردار تهران گفت: در مجموعه صنایع شهر تبریز ظرفیت بالایی برای تولید اتوبوس و دیگر تجهیزات مورد نیاز مدیریت شهری وجود دارد.

به گزارش آیرال خبر، پیروز حناچی در گفتگو با خبرنگار شهریار، با بیان اینکه در سفر دو روزه به تبریز به منظور آشنایی با ظرفیت های تولید ملی از چند کارخانه تولید کننده اتوبوس و خودروهای سنگین مورد نیاز مدیریت شهری بازدید کردیم گفت: در تبریز توان و ظرفیت بالایی برای تولید تجهیزات مورد نیاز مدیریت شهری وجود دارد.

او افزود: این وضعیت نشان دهنده توانایی بالای تولیدکنندگان تبریز بوده و خوشبختانه زمینه همکاری نیز فراهم است.

شهردار تهران تصریح کرد: ماشین های سنگین، اتوبوس های الکتریکی، اتوبوس های گازی و شهری از جمله مهمترین نیازهای تمام کلانشهرهای کشور است که می توانیم در تبریز آن را تامین کنیم.

پیروز حناچی در پاسخ به این سوال که آیا امیدواری برای پرداخت بدهی های دولت در حوزه تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال جاری وجود دارد یا نه گفت: در دوره جدید وزارت امور اقتصادی و دارایی تهاطر بخشی از بدهی های دولت به شهرداری ها آغاز شده است که در گذشته وجود نداشت.

او ادامه داد: امیدواریم این تهاتر سرعت گرفته و حجم بیشتری از بدهی های دولت به شهرداری ها پرداخت شود.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا واگن سازی شهرداری تهران توان تولید واگن های مورد نیاز تمام کلانشهرهای کشور را دارد یا خیر، اظهار داشت: در هفته جاری معاون اول رئیس جمهور از این مجموعه بازدید می کند تا زمینه توسعه و همکاری بیشتر آن با شهرداری های کلانشهرهای کشور توسعه پیدا کند.

حناچی تاکید کرد: قرار بر این نیست که این مجموعه فقط نیاز شهرداری تهران را تامین کند و هر شهرداری که علاقه مند باشد می تواند از ظرفیت این مجموعه که در حال حاضر تنها ۳۰ درصد آن فعال است، استفاده کند.

پیروز حناچی در سفر دوزه به تبریز که به صورت غیر رسمی انجام شد به همراه شهردار تبریز و معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از چند مجموعه صنعتی تولید کننده خودرو سنگین و اتوبوس بازدید کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.