آیرال خبر- پس از انتشار جوابیه محمدعلی کی‌نژاد به حواشی ایجاد شده نسبت به داماد و فرزندش در فضای مجازی، این پاسخ هنوز نتوانسته اذهان عمومی را اقناع کند.

به گزارش آیرال خبر، این روزها نام سید مهدی صدرالساداتی در فضای مجازی با افشاگری‌هایی که انجام می‌دهد بر سر زبان‌ها افتاده است. او یک تنه از صفحات مجازی فرزندان و بستگان برخی از مقامات بزرگ کشوری اطلاعات کسب کرده و آن‌ها را با معیارهای مدیر نظام اسلامی می‌سنجد.

هرچند هنوز از نیت حقیقی او در انجام این کارها اطلاعی در دست نیست اما فعالیت او در فضای مجازی باعث ایجاد حساسیت در بسیاری از مخاطبان پیرامون مسائلی از قبیل اشرافیت‌گرایی و پدیده آقازادگی شده است و یا اقدامات او در «ده‌ونک» باعث جلوگیری از تخریب منازل آن مکان شد.

صدرالساداتی چند روز پیش با انتشار تصاویر زندگی فرزند و داماد محمدعلی کی‌نژاد عضو تبریزی شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز دوباره به صدر حواشی این روزهای فضای مجازی و همچنین حقیقی بازگشته است.

پس از انتشار تصاویر سلوا کی‌نژاد دختر رئیس دانشگاه هنر تبریز، انتقادات شدیدی به او و پدرش به دلیل آنچه اولا، ابهام و تخلف در نحوه عضویت و تدریس دختر در دانشگاه پدر و مراحل غیر قانونی کسب بورسیه و دوما، نوع پوشش و تصاویر دختر و داماد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور بیگانه بود بسیار بالا گرفت.

در این بین اسناد مهمی نیز پس از انتشار تصاویر دختر و داماد محمدعلی کی‌نژاد از نحوه تحصیل، مقالات و نحوه‌ی بورسیه شدن‌شان منتشر شد که فشار افکار عمومی را برای توضیح عضو تبریزی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیشتر کرد.

اما محمدعلی کی‌نژاد پس از سکوتی چند روزه با انتشار جوابیه‌ای چند بندی، پس از معرفی خود و سوابقش، تمام شبهات به دختر خود را از اساس تکذیب کرده و او را فردی علمی، نخبه و مایه افتخار خود دانست.بنا به ادعای سید‌مهدی صدرالساداتی، کی‌نژاد در جلسه‌ای در دانشگاه هنر تبریز با فتوشاپ خواندن تصاویر منتشر شده دختر و دامادش در فضای مجازی، گفته است: «تمام این قضایا زیر سر صدرالساداتی است و من تا خلع لباس او پیش خواهم رفت».

اینکه آیا تمام انتقادات و شایعات در خصوص اسناد علمی، نحوه بورسیه، مقالات و سابقه دختر و داماد کی‌نژاد کذب محض است یا پاره‌ای از حقیقت در ورای آن نهفته است، بر عهده بررسی دستگاه‌های نظارتی بوده و بدیهی است که جوابیه کی‌نژاد نمی‌تواند افکار عمومی را پس از انتشار اسناد مذکور، اقناع کند.

اما نکته که اخیرا واکنش کاربران فضای مجازی را برانگیخته و موجب انتقاد شدید قرار گرفته است، عدم واکنش رئیس دانشگاه هنر تبریز به تصاویر نامناسب دخترش در کشور خارجی است.

منتقدین با استدلال به اینکه تصاویر منتشر شده ابتداََ به صورت عمومی در دسترس همگان قرار داشته و پس از انتشار به حالت خصوصی تبدیل و سپس به کلی حذف گردید، می‌پرسند چرا فرزند و داماد فردی همچون کی‌نژاد که نحوه مدیریتش در دانشگاه هنر تبریز و موضع‌گیری‌هایش در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون موضوعاتی همچون حجاب و عفاف زبانزد بوده است باید این‌گونه باشد و آیا چنین تصاویری حاکی از تناقض آشکار در گفتار و رفتار مدیر برجسته کشور نیست؟

از طرفی دیگر برخی معتقدند زندگی شخصی فرزندان و بستگان یک مسئول بلند پایه موضوعی شخص بوده و هیچکس حق ورود بدان را به مانند زندگی شخصی مردم عادی ندارد. هرچند چنین دیدگاهی نیز دارای منتقدینی است اما آنچه از نظرسنجی افکار عمومی بر می‌آید، جوابیه منتشر شده از سوی محمدعلی کی‌نژاد در خصوص حواشی مربوط به فرزندش نتوانسته آن‌چنان که باید شبهات و انتقادات مطرح شده را پاسخ دهد و علامت‌های سوال برای کاربران فضای مجازی همچنان به قوت خود باقی است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.