حجت الاسلام مظفری گفت: چندین دوره از عمر شوراها می‌گذرد اما تاکنون اعضاء آن برای مردمی که رأیشان را گرفته‌اند کاری نکرده‌اند.
به گزارش آیرال خبر، حجت‌الاسلام حکمت علی مظفری ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز شورا در تبریز اظهار داشت: در آموزه‌های دینی ما یکی از تاثیرگذارترین عوامل موفقیت عبارت از نیت خالصانه است و به همین خاطر خدا به نیات هم پاداش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در هر بخشی از کشور اگر انگیزه‌ها درست شکل گرفته باشند هدف را آسان می‌کنند، اذعان کرد: یکی از آفت‌های مهم ما در بحث شوراها بحث ورود این طیف به مسائل جناحی، سیاسی، قومیت و طایفه‌گری است که رویکرد شوراها را از مسیر اصلی منحرف می‌کند.

رئیس‌ کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه ورود شوراها به مسائل سیاسی، آنان را از هدف اصلی دور می‌کند، تصریح کرد: وظیفه شوراها تصمیم گیری و نظارت است اما ببینید چقدر شورا وارد کارهای اجرایی می‌شود، با این وضعیت شهردار از اعضاء در هراس است و نمی‌تواند تصمیم‌های کلان را بگیرد.

وی خاطرنشان ساخت: در نظام اسلامی هرکس ماموریتی را قبول کند باید انگاره‌اش درست باشد، برخی‌ها از ناموس مردم هم می‌گذرند تا رای بگیرند و این برکت نخواهد داشت؛ چنین رفتارهایی هم بالا و پایین شهر را درست می‌کند.

این مقام قضایی به مشکلات مناطق کم‌برخوردار اشاره و اعلام کرد: هزاران حاشیه نشین در تبریز داریم، مگر آنها مال همین مردم و مجموعه نیستند؟ از رای آنها استفاده می‌کنیم اما تصمیماتی می‌گیریم که گره کار آن‌ها باز نمی‌شود.

وی یادآور شد: چند دوره از شورا می‌گذرد اما برای حاشیه‌نشینی کاری انجام نشده است؛ کسانی که زور دارند حرفشان را پیش می‌برند و مناطق بالای شهر پیشرفت می‌کنند اما حاشیه‌‌نشینان زبان گویا ندارند.

حجت‌الاسلام مظفری با اشاره به ازدیاد نیرو در شهرداری تبریز، اذعان داشت: ۱۵ هزار نفر از شهرداری تبریز حقوق دریافت می‌کنند و این معضل ادامه دارد، چراکه به هرکدام دست بزنیم مشکلی پیش می‌آید و برای همین ترجیح می‌دهیم ساکت بنشینیم؛ همین می‌شود که مشکل حاشیه نشینی پابرجاست زیرا فقط ماهانه چهل میلیارد حقوق به این نیروها داده می‌شود.

وی خطاب به اعضاء شورای شهر تبریز گفت: اگر کاندیدا می‌شویم برای رفاه، خدمت‌رسانی به مردم نام‌نویسی کنیم نه خدمت به جناح خاصی! نباید در مقابل هیچکس کوتاه بیاییم.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در این اوضاع و کمبود آب، چاه‌های غیر قانونی حفر کرده‌اند، ادامه داد: مجلس هم متاسفانه قانونی تصویب کرده که اگر روی اینها دست بگذاریم، سر و صدا بالا می‌رود.

وی در پایان صحبت‌های خود متذکر شد: کشور ما صفی شده و حتی اگر کسی نیازی نداشته باشد، در صف می‌ایستد تا چیزی بگیرد؛ نقل قول داریم حتی اگر ترامپ خزانه آمریکا را باز کند و به مردم ایران دلار بدهد باز هم جوابگو نیست چرا که عده‌ای در صف ایستاده‌اند!

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.