نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آمریکا حساب زیادی روی عربستان باز کرده بود اما افزایش قیمت نفت در ماه‌های گذشته نشان داد عربستان و سایر متحدانش نمی‌توانند کمبود عرضه نفت ایران در بازار را جبران کنند.

به گزارش آیرال خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن روز و هفته کارگر به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارگران اشاره کرد و اظهار داشت: حیات یک ملت مرهون کار و تلاش کارگران بوده و رونق تولید یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است، اگر این اقتصاد محقق شود توطئه دشمنان در رابطه با تحریم‌ها و فشار علیه اقتصاد ایران محقق نخواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه در نماز جمعه امروز تبریز نیز کارگران عزیز و به ویژه پاکبانان زحمتکش شهرداری تبریز حضور دارند و به همراه شهردار، لباس عزت و شرف پاکبانی را به تن کرده‌اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش کارگران در استقلال کشور گفت: کار کارگر ستون اصلی رونق تولید و نقش کارگر در اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است و هر کس در رابطه با تولید تلاش کند عبادت کرده و ایشان مجاهدان فی سبیل‌الله در کارخانه‌ها هستند.

وی با یادآوری ضرورت توجه به امنیت شغلی کارگران، نقش ممتاز جامعه کار و تولید کشور در تحقق بخشیدن به شعار سال «رونق تولید» را بسیار مهم دانست و افزود: در رابطه با فعالیت کارخانجات ضرورت همراهی همه دست‌اندرکاران تولید و ارائه خدمات با سازمان ملی استاندارد نیز بسیار مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت خط آهن میانه_تبریز پس از ۲۰ سال از زمان آغاز به کار پروژه، خاطرنشان کرد: هنوز این پروژه به سرانجام نرسیده و در گذشته مسئولان ابراز داشته بودند که در اوایل امسال این خط آهن تا بستان آباد به بهره‌برداری می‌رسد اما معاون عمرانی استاندار در روزهای گذشته اعلام کرد که این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: نمی‌دانم کدام دست‌ها در کار هستند که این پروژه خط آهن پس از ۲۰ سال به بهره‌برداری نرسد از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می‌خواهم تا این موضوع را از وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری کنند.

آل‌هاشم با تبریک انتصاب سرلشکر سلامی به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم این انتصاب برای سپاه و نیروهای مسلح مبارک بوده و سرلشکر سلامی بتواند در این مسئولیت خدمات ارزشمندی برای سپاه و کشور انجام دهند. وی فردی انقلابی و جهادی با سوابق روشن و مورد اعتماد فرماندهی معظم کل قوا است.

وی افزود: ایشان ویژگی‌های فردی و مدیریتی دارد که در کمتر فرماندهی این ویژگی‌ها جمع است؛ محبوبیت عمومی و برخورداری از حمایت مسئولان، توانایی‌های بالای فرماندهی، برخوردار از وجاهت علمی بالا، دارای قدرت تحلیل و تشخیص، هوش و استعداد فردی بالا، فن بیان و توانایی در ارائه مطالب، فرماندهی شجاع و مقاوم در برابر دشمنان از جمله ویژگی‌های فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید

خطیب جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن نهم اردیبهشت‌ماه نقش شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها در تبلور حاکمیت مردم را بسیار مهم دانست و گفت: امیدواریم شوراها با همکاری و همدلی با شهرداری بتوانند به مردم و خصوصا حاشیه نشینان شهر توجه ویژه کنند. اکنون رمز موفقیت شورای شهر همدلی با شهردار و مجموعه شهرداری است.

وی ادامه داد: به‌زودی در انتخابات شوراهای شهر و روستا، اعضا توسط مردم مورد قضاوت قرار خواهند گرفت و علی‌رغم تلاش برای برطرف کردن معضل آسفالت خیابان‌های شهر، مردم از این وضعیت گلایه‌مند هستند و باید در این زمینه اهتمام جدی صورت گیرد.

آل‌هاشم با اشاره به برکات سفر نخست وزیر پاکستان به ایران اسلامی،  این سفر را دارای دستاوردهای مطلوبی برای کشورمان دانست و گفت: سفر نخست وزیر پاکستان از اهمیت خاصی برخوردار است و پس از سفرهای پیشین وی به کشورهای عربی، این سفر نشان داد که پاکستان مانند گذشته به ارتقای روابط گذشته خود با ایران علاقه‌مند است.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران در راستای تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه خود، یادآور شد: آمریکا حساب زیادی روی عربستان باز کرده بود اما افزایش قیمت نفت در ماه‌های گذشته نشان داد عربستان و سایر متحدانش نمی‌توانند کمبود عرضه نفت ایران در بازار را جبران کنند و نشان می دهد آمریکا در به صفر رساندن فروش نفت ایران ناتوان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تازه‌ترین اقدامی ضدبشری عربستان سعودی در اعدام ۳۷ نفر از جمله ۳۲ شیعه با اتهامات تروریستی، تصریح کرد‌: منافع ترامپ و آمریکا ایجاب می‌کند این کشور هرگز جنایات این رژیم را محکوم نکند.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت و قدردانی از تلاشگران حوزه سلامت مردم، یادآور شد: خوشبختانه در حوزه سلامت موفقیت‌های فراوانی کسب کرده‌ایم اما باید برخورد با مراجعین و بیماران در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها برخوردی کریمانه باشد و بیمار باید مورد تکریم و مهر و محبت قرار گیرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.