شهردار تبریز بازدد.jpg

آیرال خبر- عصر  پنجشنبه محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور به همراه استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز در محله چوخورلار تبریز حضور یافت.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، این محله یکی از برنامه ها و پروژه های ستاد بازآفرینی شهری استان آذربایجان شرقی بوده که یکی از قدیمی ترین محله های شهر تبریز در مساحتی حدوداً پنج هکتار در ضلع شمالی باغ گلستان واقع شده است.

طبق مطالعات انجام یافته به منظور خارج کردن این محدوده از حالت بافت کم ارزش و نیمه متروکه مسکونی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های شهری با تبدیل سایت فعلی به یک پتانسیل اقتصادی زنده و پیوند دادن آن با فعالیت‌های تجاری اطراف به منظور ایجاد  تحول در بخش تجاری منطقه، این پروژه در ستاد بازآفرینی شهری مطرح و به تصویب رسیده است.

بر اساس طرح پیشنهادی بازآفرینی این محله که پس از طی مراحل استصوابی در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده و جهت انجام عملیات اجرایی به شهرداری منطقه ابلاغ شده، کاربری­های آتش نشانی، مذهبی، ورزشی و پذیرایی موجود در محله حفظ شده و در چهار طبقه پروژه اجرا خواهد شد.

در این پروژه زیرزمین اول ودوم کاربری پارکینگ، طبقه همکف واول کاربری تجاری، طبقه دوم کاربری تجاری خدماتی، طبقه سوم وچهارم کاربری خدماتی خواهند داشت.

معاون رئیس جمهور روز پنجشنبه در نشست ستاد بازآفرینی آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به گزارش اقدامات مناسب شهرداری تبریز در راستای اجرای طرح های بازآفرینی در این کلان شهر گفت: شهردار تبریز به خوبی می داند چه کار انجام دهد.

او وعده داد: «تبریز در میان کلاننشهرهای کشور وضعیت ویژه‌ای از بابت سکونتگاه‌های غیررسمی دارد و دولت آماده است برای تسریع در ساماندهی امکانات  مورد نیاز را فراهم کند.

نهاوندیان گفته است: «تبریز می‌تواند پیشگام اجرای طرح بازآفرینی شهری به عنوان مصداق اصلاح اقتصادی باشد.»

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.