یکصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی تبریز

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: تلاش و ایثارگری بی نظیر آتش نشانان موجب شد تا آتش سوزی سرای ایکی قاپولیلار به دیگر سراها سرایت نکند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محمد قلی زاده امروز با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه واکنش آتش نشانی در آتش سوزی شامگاه چهارشنبه بازار تبریز بی نظیر بود، اظهار کرد: این آتش سوزی ساعت ۲۲ چهارشنبه از سوی شهروندان به آتش نشانی اعلام شد که ابتدا محل آتش سوزی بازار شمس اعلام شده بود اما در تماس بعدی بازار تبریز به عنوان محل آتش سوزی اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: پس از مشخص شدن محل آتش سوزی، ماموران آتش نشانی به فاصله کمتر از چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند و این در حالی بود که آتش سوزی بازار از حدود ۹۰ دقیقه قبل آغاز شده بود.

قلی زاده عنوان کرد: مشابه چنین حادثه ای در سال ۸۸ اتفاق افتاده بود که پس از آن، آتش نشانی شیرهای مخصوص و کپسول های آتش خاموش کن را در بازار نصب کرده و همچنین آموزش های شهروندی به بازاریان و اصناف داده شد.

وی با اشاره به شدت آتش سوزی بازار تبریز، گفت: این آتش سوزی به قدری شدید بود که ۹۵ درصد مغازه ها سوخته اند، از طرفی مواد آتش زایی که در تیمچه ها بود، کنترل آتش را بسیار سخت و غیرممکن کرده بود اما اقدام بموقع و تلاش ایثارگرانه آتش نشانان که خود را به آب و آتش زدند، موجب شد تا آتش به سراهای دیگر سرایت نکند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز یادآور شد: عملکرد آتش نشانان در این حادثه واقعا عالی بود و کارشناسانی که از تهران آمده بودند، این عملیات را یک کار بی نظیر عنوان کردند که در عرض چهار ساعت مهار شد.

وی با بیان اینکه در چنین مواردی مردم باید همکاری کنند، گفت: باید از نماینده محترم ولی فقیه در استان، استانداری، تک تک اعضای شورا و شخص شهردار محترم، فرمانداری، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه هایی که به ما کمک کردند قدردانی کنم و امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.