تبریز

فاز اول سامانه پنجره واحد شهروندی توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز در حال راه اندازی است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، با نگرش توسعه محور خدمات و به منظور ارائه خدمات الکترونیک و سریع به شهروندان و همچنین در راستای ارتقای رضایتمندی، فاز اول سامانه پنجره واحد شهروندی در حال راه اندازی است.

در این راستا، جلسه آموزش سامانه های پنجره واحد شهروندی، برای کارشناسان معاونت شهرسازی و کارشناسان منطقه ۹ با حضور معاونت شهرهوشمند سازمان برگزار شد.

این سامانه در برگیرنده تمام سرویس های مرتبط با نیازهای شهروندان به بخشهای دولتی شهر، شامل(خدمات شهرداری، اداره آب، برق، گاز و پلیس+۱۰)  است.

سامانه پنجره واحد شهروندی همانند یک پل ارتباطی بین شهروندان و دستگاه های دولتی ایفای نقش می کند.

این سامانه برای کسب اعتماد شهروندان در ارائه خدمات، شاخص های سرعت، امنیت، حفظ حریم خصوصی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

 شهروندان برای بهره مندی از خدمات سامانه بایستی در سامانه عضو شود. با ثبت نام در سامانه پنجره واحد شهروندی، کد اشتراکی برای ثبت نام کننده تعلق می گیرد. درخواست ها در سیستم ثبت شده و طبق برنامه ریزی درست، منسجم و از پیش تعریف شده، توسط مسئولین بخش های مختلف  هدایت می شود، در ادامه برای پیگیری درخواست، کد پیگیری تولید می گردد که این کد بصورت  پیام کوتاه و همچنین در کارتابل شخصی به شهروند اطلاع رسانی می شود.

گردش فرآیندی هر درخواست به نوعی است که کلیه فعالیت های انجام شده برروی هردرخواست به صورت سیستمی در سامانه ثبت می شود. لذا در هرلحظه درخواست کننده (شهروند) می تواند وضعیت درخواست خود را پیگیری نمایند.

گفتنی است کد کاربری در این سامانه، کد ملی شهروندان و رمز عبور شماره تلفن همراه هر شهروند است که می بایست پس از اولین ورود نسبت به تغییر رمز اقدام کنند.

شایان ذکر است فاز اول این سامانه در شهرداری منطقه ۹ طی هفته آینده رونمایی و اجرایی می شود.

سامانه پنجره واحد شهروندی به آدرس اینترنتی citizen.tabriz.ir فعالیت خواهد کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.