آیرال خبر ،معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت : سال گذشته شهرهای تبریز و اصفهان به عنوان شهرهای برجسته در زمینه فرش و صنایع دستی به سازمان جهانی صنایع دستی معرفی شدند و پس از ارزیابی اعضای هیئت رئیسه این سازمان هر دو شهر به عنوان شهرهای جهانی بافت فرش و صنایع دستی انتخاب شدند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، بهمن نامور مطلق امشب با حضور در برنامه تلویزیونی ” آذربایجانیم ” در شبکه سهند ، گفت: اهمیت شهرهای جهانی روز به روز، افزون می شود و با انتخاب جهان شهرها عناوین و مسئولیت های تازه ای برای شهرها تعریف شده است.

نامور مطلق  ادامه داد : سازمان جهانی صنایع دستی در 3 سال اخیر 10 شهر را به عنوان شهرهای جهانی انتخاب کرده است و خوشبختانه دو شهر از ایران در بین این شهرها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه لوح شهر جهانی بافت فرش فردا به تبریز اهدا خواهد شد، ادامه داد : فردا آغاز جهانی شدن تبریز است و پس از اهدای این لوح همه سازمان های متولی از جمله میراث فرهنگی، صنعت ، معدن و تجارت و شهرداری باید دست به دست هم دهند تا بتوانند هنر و صنعت فرش را در سطح جهانی و توسط تبریز مدیریت کنند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، با اشاره به اینکه باید زیرساخت های این مدیریت جهانی باید فراهم شود، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم تبریز در عرصه فرش بتواند مدیریتی جهانی داشته باشد باید زیرساخت های ارتباطی همچون بانک بین المللی ، موزه و نمایشگاه بین المللی فرش و… داشته باشد تا بتواند این مدیریت جهانی را عملی کند و در غیر این صورت این امتیاز توسط شورای جهانی صنایع دستی سلب خواهد شد.

وی در پایان گفت: تاریخ ثابت کرده است که تبریز سابقه مدیریت جهانی داشته است و مکاتب گوناگون هنری از این شهر برخاسته است و ما اطمینان داریم که تبریز شایسته این انتخاب و مدیریت است.

فرهنگ وهنر 1394/7/13

کدخبر110141

کدخبرنگار145

انتهای پیام/

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.