آیرال خبر،معاون اقتصادی و امور بین الملل استانداری آذربایجان شرقی معتقد است فرش تبریز پادشاه صنایع دستی آذربایجان شرقی می باشد.

 

به گزارش آیرال خبر ،  احمد محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی تبریز،  گفت: تشکیل شرکت‌های تعاونی و سهامی خاص با محوریت صنایع دستی، می تواند نقش بسیار خوبی در افزایش فروش تولیدات هنرمندان استان و فراهم کردن زمینه های لازم برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشد.

 

به گفته وی مهم ترین مشکل اکثر هنرمندان و خلق کنندگان صنایع دستی، عدم توانایی لازم برای فروش آثار خود و حضور در بازارهای جهانی است، که برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی تا حدی می‌تواند این مشکل را مرتفع کند.

 

محمد زاده از آمادگی معاونت اقتصادی و امور بین الملل استانداری برای حمایت از تشکیل، حمایت و معرفی شرکت های تعاونی در راستای افزایش فروش محصولات و صنایع دستی خبر داد.

 

معاون اقتصادی و امور بین الملل استانداری آذربایجان شرقی از مسئولان برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در داخل و خارج کشور خواست تا امتیازات و تخفیفات ویژه ای برای هنرمندان در راستای تشویق هرچه بیشتر آنان برای حضور در این نمایشگاه ها در نظر بگیرند.

 

وی با تاکید مجدد بر لزوم راه اندازی و تشکیل شرکت های تعاونی صنایع دستی ابراز کرد: اشخاصی که در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنند باید با تشکیل تعاونی ها و شرکت های سهامی خاص کالاهای خود را به صورت زنجیره ای عرضه کنند.

 

محمد زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات اخیر جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 تصریح کرد: همه باید برای دوران پساتحریم آماده باشند چرا که امکان حضور در بازارهای جهانی بیش از پیش برای هنرمندان فراهم خواهد شد.

 

وی از فرش به عنوان پادشاه صنایع دستی استان نام برد و ادامه داد: متاسفانه در دولت گذشته، آماری از صاردات فرش در مصاحبه های مسئولان و جلسات مختلف اعلام شده بود که با واقعیت انطباق نداشته و اکثریت آن ها آماری کذایی و دهن پر کن بود.

 

معاون اقتصادی و امور بین الملل استاندار از تشکیل ستاد حمایت از صنعت فرش استان با دستور شخص استاندار خبر داد و افزود: اولین جلسه ستاد حمایت از صنعت فرش استان در روزهای آتی در تبریز برگزار می‌شود.

 

محمدزاده برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در تبریز را گامی بسیار مهم در راستای افزایش ارتباط هنرمندان سراسر کشور با یکدیگر و  افزایش فروش محصولات تولید شده آنان عنوان کرد.

فرهنگی 1394/06/25

کدخبر:11084

کدخبرنگار:121

انتهای پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.